پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به شیعیان آرژانتین گفتند: شیعه مذهبی است که مباحث عقلانی را به خوبی مطرح می کند وبه همین دلیل پذیرش و اقبال به آن زیاد است؛ در مراسم اربعین می بینیم مردم زیادی ازسرتاسر دنیا جمع می شوند که نظیر آن را در هیچ کجا نمی توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار جمعی از شیعیان کشور آرژانتین که در دفتر معظم له در قم برگزارشد، گفتند: دنیای امروز ازمادیگری خسته شده و همین امر موجب اشتیاق مردم به سوی اسلام شده است.

این مرجع تقلید افزودند: درمیان ادیان، اسلام و مذهب شیعه است که می تواند روح مردم را شاداب کند و دلیل آن  هم عقلانیت خاصی است  که در این مذهب و دین  وجود دارد  و کتاب شریف "کافی" هم  دراین رابطه مباحث خوبی بیان کرده است.

معظم له بیان داشتند:شیعه مذهبی است که مباحث عقلانی رابه خوبی  مطرح می کند وبه همین دلیل پذیرش و اقبال به آن زیاد است؛ در  مراسم اربعین  می بینیم مردم زیادی  ازسرتاسر دنیا جمع می شوند که نظیر آن را در هیچ کجا نمی توان مشاهده کرد.

 ایشان افزودند: جالب این است که حدود 20 میلیون نفر در این مراسم حضور پیدا می کنند و کوچکترین مشکل امنیتی ایجاد نمی شود، این نشان می دهد تعلیمات مذهب شیعه آنچنان قوی است که می توان این جمعیت انبوه را اداره کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه گفتند: می توانیم اسلام  وتشیع را با عمل خود به دنیا نشان دهیم، شاید شنیده باشید اسلام در  جنوب شرقی آسیا نفوذ  کرده است و این نفوذ اسلام از طریق لشکر کشی و فرستادن مبلغین نبوده، بلکه بعضی ها به  عنوان تجارت به آن کشور رفتند و به دستورات اسلام  با مشتری ها عمل  و مراعات حال آنها را می کردند و با ادب رفتار وبرخورد می نمودند و همین عوامل سبب گرایش آنان به این دین شده است.

 معظم له بیان داشتند: مردم سوال کردند این تعلیمات را از کجا گرفتید، گفتند از اسلام؛ و آنها هم عاشق  اسلام شدند؛ این نشان می دهد با عمل می توان  بهترین مبلغ اسلام بود.

*توصیه معظم له به شیعیان آرژانتین

 ایشان  در توصیه ای به  شیعیان آرژانتینی  خاطر نشان ساختند: سعی  کنید در کشور خود  با سایر ادیان دیگر با احترام رفتار کنید، به  مقدسات آنها احترام کنید تا بدانند تربیت یافته گان اسلام چه قدر انسانهای خوبی هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اخلاق عملی پیامبر(ص) باعث جذب مردم به دین می شد، گفتند: مسئله دیگرکه لازم است توجه به آن داشته باشید، مواظبت ازجوانان درعرصه اعتقادی واخلاق است؛ با برنامه اسلام می توان سد محکمی در برابر دشمنان ایجاد کرد.

این مرجع تقلید در پایان  ابراز داشتند: یکی از سیاست مداران آمریکا گفته بود باید منتطر روزی باشیم که مردم با صدای اذان از خواب بیدار شوند و این نشان از گسترش دین اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha