جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی اسماعیلی-معاون پژوهش حوزه کاشان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، با تأکید بر ضرورت تقویت تولید ملی و انقلاب اقتصادی کشور، گفت: مصرفی گرایی، استفاده از کالای خارجی، واردات بی رویه و ... با اصل انقلاب سازگار نیست.

حجت الاسلام مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، و با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زمینه های معنویت را فراهم کرد، اظهار داشت: نباید فکر کنیم وقتی که انقلاب کردیم دیگر کار تمام شده در حالی که یک انقلاب کلی داشتیم که از نظام پادشاهی و حاکم غیر دینی به نظام انقلابی و دینی و با حاکمیت دینی تغییر پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه درون سازمان‌های انقلاب از جمله سازمان های اقتصادی نیاز به انقلاب دارند، گفت: به دلیل اینکه در جامعه خود، بیشتر مصرف‌گرا هستیم و تولید خارجی استفاده می کنیم، لذا این شرایط با اصل انقلاب سازگارنیست؛ به همین دلیل باید در زمینه تولید ملی، انقلاب اساسی به عمل آید.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، با تأکید بر ضرورت تقویت تولید ملی و انقلاب اقتصادی کشور، گفت: مصرف گرایی، استفاده از کالای خارجی، واردات بی رویه و ... با اصل انقلاب سازگار نیست.

حجت الاسلام اسماعیلی، با اشاره به اینکه نیازمند یک  انقلاب در تولید علم می باشیم، گفت: هر چند در زمینه تولید علم، تغییرات خوبی در فضای جهانی پیدا کرده ایم، ولی نیازمند تغییر کامل علوم نزدیک به مبانی دینی که رنگ انقلاب مهدی(عج) را پیدا کند، هستیم.

وی با بیان اینکه شعار در انقلاب اسلامی ایران تأثیر دارد و توقف در شعار خوب نیست، یادآور شد: باتوجه به اینکه شعار در انقلاب، افکار و آرمان‌های نظام را نشان می دهد، باید در عمل هم به این شعارها عمل کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، در ادامه به نقش حوزه‌های علمیه، در انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه باید انقلابی باشد و در گوشه‌ای ننشیند تا فقط نیروهای تحت پوشش خودش را پرورش دهد، بلکه حوزه انقلابی باید در راستای تقویت تولید محتوا در نظام اسلامی قدم برداشته و به تربیت انقلابی افراد جامعه اقدام کرده و نظام ولایی را تقویت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha