جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت : متاسفانه امروز یک جنگ طراحی شده علیه روحانیت ایجاد شده است؛ دشمنان سعی دارند بین مردم و روحانیت جدایی بیاندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‎الله مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت که به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، با ذکر این مطلب، جامعه روحانیت وابسته به امام زمان(عج) هست گفت: دلیل این امر نیز آن است خدمت گزار دینی هستند که حضرت، امامت آن را به عهده دارند.

قائم مقام جامعه مدرسین اظهارکرد: خدمت به جامعه روحانیون، از عنایتی است که امام زمان(عج) به این قشر دارد، کار بسیار مقدسی است؛ امام صادق(ع) طایفه روحانیونی که به دنبال ارایه معارف دین هستند را دوست دارد و هر کس به این طایفه کمک کند، از کسانی است که امام صادق(ع) آنها را دوست دارد.

وی افزود: در روایتی بیان شده است، اگر پس از غیبت امام زمان(عج) این علما حضور نداشتند تا قلوب مردم را از شبهات و انحرافات بازدارند دیگر اسمی از اسلام باقی نمی ماند.

آیت الله مقتدایی اظهارکرد: دشمنان در طول تاریخ به دنبال از بین بردن اسلام و تشیع بوده‎اند، ولی همین بزرگان با تالیفات و تعلیقات خود جامعه را حفظ کردند؛ متاسفانه امروز یک جنگ طراحی شده علیه روحانیت است و دشمنان سعی دارند بین مردم و روحانیت جدایی بیاندازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ممکن است در یک قشر افراد کمی  دارای مشکل باشند؛ حال اگر این افراد وجود دارند، نباید کل آن قشر را زیرسوال برد؛ بزرگان ما بیان می کردند،‌اگر خبر آوردند، یک طلبه دزدی کرده، باید گفته شود که دزدی لباس روحانیت را پوشیده است، نه اینکه یک روحانی چنین عملی انجام داده است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: امروزه برخی رسانه‎ها و فضای مجازی، جو مسمومی در جامعه ایجاد کرده‎اند؛ بعید نیست این مشکلات از جانب صهیونیست باشد و آنها با این دروغ پردازی ها سعی کنند، مردم و روحانیت را از هم جدا نمایند.

دبیر دوم  شورای عالی حوزه اظهارکرد: حضور فرزندان پزشک روحانی در یک مجمعی که بتواند به صورت متمرکز به توسعه خدمات پزشکی و سلامتی برای جامعه روحانیت بپردازد از مهمترین و بابرکت‎ترین کارهایی است که می‏ توان در این عرصه انجام داد.

وی گفت: در روایتی بیان شده است، کسی برادر دینی خود را در خانه او ملاقات کند، خداوند به او بیان می‎دارد، تو میهمان و زائر من هستی و پذیرایی از تو به عهده من است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه بیان کرد:خوشحالی دل مسلمانان از بهترین کارهای است، بندگان خدا انجام می‎دهند؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، سه کار بزرگ در حق مومنان از محبوب ترین عبادات نزد خداست که شامل سیر کردن گرسنگان، برطرف کردن رنج و ناراحتی مومن و قضای دین و قرض مومن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha