شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی معبودی

حوزه / یک کارشناس مذهبی با بیان این که بصیرت یعنی ایجاد سد مقاوم در مقابل دشمن، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، عمل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بصیرت افزایی در مقابل توطئه های دشمنان ضروری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین، به استعدادهای ارزشمند جوانان در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: مسئولین موظف هستند، زمینه رشد و شکوفایی جسمی و روحی جوانان را مهیا سازند، لذا باید امکانات لازم برای پژوهش و تحقیقات جوانان تأمین شود.

این کارشناس مذهبی، به شاخص‌های یک جوان ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: جوان ایرانی در مرحله اول باید دارای نشاط درست و صحیح، اهل تفکر و آزاد اندیشی باشد، به درستی زمان را بشناسد و تصمیمات درست بگیرد ،در کنار این اوصاف، استعداد های وجودی خود را بشناسد و استخراج کند؛ همچنین از نظر بنیه‌های معنوی، به درجه ای برسد که برای جامعه کارایی داشته باشد.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری اشاره کردند، جوان ایرانی از لحاظ علمی و دانش، باید خودش را به مراتب بالا برساند و همیشه به روز باشد؛ از علوم دنیا عقب نماند و از نظر روحی خودش را تغذیه نماید.

وی ابراز کرد: جوان مسلمان ایرانی، نباید در برنامه هایی که در جهت ولنگاری جوانان است، خودش را آلوده کند، بلکه باید به جهت استعدادهایش سوق یابد و در عرصه های دیگر معطل نشود.

این کارشناس مذهبی، داشتن بصیرت افزایی را یکی از راهکارهای مقابله با توطئه های دشمنان دانست و اظهارداشت: امروز یکی از راه‌های خنثی کردن توطئه های دشمنان، همین داشتن روحیه بصیرت افزایی بوده که طلاب و روحانیون حوزه های علمیه، باید این مسئله را به خوبی در جامعه تبیین نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha