پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت

حوزه/ رئیس نظام پزشکی استان قم بر لزوم ایجاد بیمارستان تخصصی حوزویان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» محمد رضا قدیر پیش از ظهر امروز در همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت که به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه در سالن همایش های حوزه خواهران در قم برگزار شد، گفت: در شهر قم، باید به شکلی زیرساخت سازی کنیم، اگر یک شیعه و مسلمانی در یک نقطه دنیا مشکلی پیدا کرد، بتواند الگوی و نیاز خودرا در شهرساری، معماری و درمان و... را از این شهر بگیرد.

وی افزود: تعامل بین حوزه و نظام سلامت ودرمان کشور باید به شکلی باشد که بتوانیم پاسخگوی شیعیان و مسلمانان در عرصه بهداشت و درمان باشیم؛ این مساله مستلزم زیرساخت های درمانی در کشور است.

قدیر اظهارکرد: حوزه علمیه به عنوان متولی فرهنگ شیعی دارای جایگاه شاخص است؛ وقتی در منابع دینی بیان شده،  علم ابدان و علم ادیان دو علم برتر هستند به این دلیل است که کسب علوم از راه تحرک و سلامت است.

رئیس نظام پزشکی استان قم بیان کرد: امروزه شاهد آن هستیم که مراجع عظام تقلید جسم سالمی دارند، چون همیشه ورزش می کنند و زندگی خود را با رعایت نکات دینی مرتبط به سلامت منطبق کرده اند، ولی در میان طلاب جوان مشکلاتی چون اضافه وزن و کبد چرب که به دلیل شکل زندگی امروزی است را شاهد هستیم که باید این مسایل از بین برود.

وی گفت: باید مشترکات بین انسان و فرشتگان در نظر گرفته شود وگرنه اگر به دنبال مشترکات خود با حیوانات باشیم، آنگاه این جسم یک جسم حیوانی خواهد بود.

قدیر اظهارکرد: باید دارویی به انسان بدهیم که خوراک روح به بیمار بدهد؛ باید معتقد باشیم که این داوریی که به بیمار می دهیم روح او را نیز تامین می کند؛ این مساله فرق یک طبیب مسلمان و غیر مسلمان است؛ زیرا طبیب مسلمان به چشم یک منبع پول به بیمار خود نگاه نمی کند.

وی گفت: وظیفه حوزه و روحانیت به عنوان متولی فرهنگ ناب شیعه، جهت بخشید و هدایت کردن اهداف نظام سلامت است و در این عرصه جایگاه بسیار خطیری دارد چون آنها باید به اهداف جامعه سلامت جهت دهند.

رئیس نظام پزشکی استان قم یادآورشد: نقش حوزه های علمیه در توسعه سلامت در جامعه چشمگیر است؛ روحانیون و علمای بزرگ همیشه در راستای توسعه سلامت تلاش کرده اند؛ ایجاد بیمارستان هایی چون آیت الله گلپایگانی، آیت الله فیروزآبادی، مرکز چشم پزشکی جواد الائمه و.... گوشه کوچکی از فعالیت مراجع و علما در زمینه توسعه سلامت و عرصه درمان در جامعه است.

وی گفت: حوزه با این همه نقشی که در عرصه سلامت داشته باشد هنوز یک مرکز درمانی ملکی که ویژه روحانیون باشد وجود ندارد، این جایگاه باید پرشود؛ امروزه نیروی انتظامی، شرکت نفت، بانک ملی و... دارای یک بیمارستان تخصصی هستند ولی هنوز برای روحانیون یک مرکز درمانی خاص نداریم.

قدیر اظهار کرد: در قم 2100 عضو نظام پزشکی داریم؛ اگر این مرکز دایر شود بار درمانی از دوش قم برداشته می شود؛ در این عرصه روحانیون می توانند یک مرکز درمانی با حداقل فرانشیز داشته باشند.

رئیس نظام پزشکی استان قم بیان کرد: بیش از 50 درصد دانش آموزان در مدارس مشکلات دهان و دندان دارند که اگر به خوبی آموزش ببینند، کشور از هزینه های مفرط این عرصه نجات پیدا می‎کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha