سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ هجدهمین همایش کتاب سال حوزه / رونمایی از دو طرح نیازسنجی پژوهشی حوزه

دو طرح نیازسنجی "اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه" و "اولویت های پژوهشی فقه سیاسی" با حضور شخصیت های حوزه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ظهر امروز در حاشیه هجدهمین همایش کتاب سال حوزه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیات اعرافی، غروی و فقیهی، حجج اسلام والمسلمین سعیدی، گلپایگانی، میرمعزی و حقی از دو طرح نیازسنجی "اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه" و "اولویت های پژوهشی فقه سیاسی" رونمایی شد.

لازم به ذکر است نیازسنجی پژوهشی و اولویت گذاری نیازها، امروزه خود از نیازهای اساسی و ضرورت های اصلی در هر دانشی به شمار می آید؛ بر این اساس معاونت پژوهش حوزه های علمیه با درک این ضرورت و برای پاسخگویی به این نیاز، اجرای طرح های «نیازسنجی پژوهشی دانش های حوزوی» را در اولویت برنامه ها و فعالیت های خود قرار داده است.

"اولویت های پژوهشی دستگاه های علمی اجرایی در حوزه دین"، "اولویت های پژوهشی دانش فقه"، "اولویت های پژوهشی تفسیر علوم قرآن"، "اولویت های پژوهشی مناسبات دین و روان شناسی"، "اولویت های پژوهشی اقتصاد اسلامی"، اولویت های پژوهشی نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه و "اولویت های پژوهشی ادبیات داستانی" هفت طرح نیازسنجی پژوهشی هستند که در سالیان گذشته از سوی معاونت پژوهش حوزه رونمایی شده است.

خاطرنشان می شود: در اجرای طرح "اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه"، پس از استخراج عناوین متکثر و تجزیه و تحلیل و پالایش آنها، 971 عنوان پژوهشی بدست آمده است.

همچنین در طرح "نیازسنجی فقه سیاسی" 757 عنوان پژوهشی در عرصه دانش فقه سیاسی تولید و اولویت گذاری شده است.

انتهای پیام/313/33            

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha