شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام المسلمین منصور فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان، با تأکید بر برگزاری دوره‌های تربیتی قبل از ازدواج در جامعه، بر اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج تأکید کرد و گفت: جوانان قبل از ازدواج باید با شرکت در دوره‌های آموزشی و تربیتی، برای زندگی آینده خود برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام المسلمین منصور فرجی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مشاورین تربیتی مدارس آموزش و پرورش شهرستان کاشان، که در محل کانون الزهراء(س) این شهرستان برگزار شد، پیرامون تربیت فرزندان صالح از دیدگان قرآن و نقش والدین در این امر، گفت: انسان‌هایی که علم دارند، ولی عمل ندارند و یا پول دارند ولی زندگی، اخلاق خوب و امنیت ندارند، مانند انسان‌های کاریکاتور هستند.

مدیرحوزه علمیه کاشان، رشد تربیت به صورت همزمان و هماهنگ را در تربیت مؤثر دانست و افزود: به گفته شهید مطهری، به دلیل این که در تربیت به صورت هماهنگ و همزمان کارنکرده ایم، انسان‌های کاریکاتور زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه زندگی خانواده‌های ایرانی در چهار گروه دسته بندی شده‌اند، ادامه داد: خانواده‌ای متعالی است که ضمن قناعت در مادیات، به آنچه دارد راضی نیست و همیشه دوست دارد به بهترین ها در زندگی فکر کند.

مدیرحوزه علمیه کاشان، با بیان این که زن و شوهر، تنها کسانی هستند که همه چیز خود را فدای یکدیگر می کنند، افزود: اگر شخصی، در تست شخصیتی، غیر از همسر خود را به عنوان محبوب ترین و بهترین شخصیت بنویسد، زندگی خوب و موفقی نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود، «زندگی متعادل» را دسته دوم نوع زندگی در خانواده ها دانست و گفت: در زندگی متعادل به آنچه که داریم راضی هستیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان، «زندگی متزلزل» را نوع سوم زندگی انسان‌ها نام برد و گفت: درزندگی متزلزل، هیچ کنترلی برای کنار آمدن با یکدیگر وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، «زندگی متلاشی» را نوع چهارم زندگی خانوادگی برشمرد و با بیان این که این نوع زندگی در کشور ما کم نیست، گفت: در این نوع زندگی، هر کسی دنبال کار خودش بوده و هیچ گونه تعاملی، دراین نوع زندگی ها وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به فرق کودک و نوجوان درجامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: کودک احساس نیازمی کند، ولی نوجوان چون می فهمد احساس نیازش کمتراست، لذا باید بیشترمراقبت شود.

مدیرحوزه علمیه کاشان، محبوبیت و مقبولیت را، در تربیت فرزندان بسیار مؤثر دانست و گفت: وقتی پدر و مادرخوبی خواهیم بود که به فرزندان خود دروغ نگوییم و در مقابل دیگران به آنها بی احترامی نکینم.

وی به نقش والدین در تربیت  شایسته فرزندان اشاره کرد و گفت: اگر شاهد بالا بودن آمار طلاق در جامعه هستیم، به این خاطر است که در دوران نوجوانی، نتوانسته ایم با برآورده نمودن نیاز فرزندان، آنها را درست تربیت کنیم؛ لذا وقتی که فرزندان مان در آستانه طلاق قرار می گیرند، به دلیل اعلام نیاز به حالت اول برمی گردند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی با تأکید بر برگزاری دوره‌های تربیتی قبل از ازدواج در جامعه اظهار کرد: جوانان قبل از ازدواج باید با شرکت در دوره‌های آموزشی و تربیتی، برای زندگی آینده خود برنامه ریزی کنند.

وی با بیان این که فرزندان خود را ازکودکی باید با سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) آشنا کنیم، گفت: باید به فرزندان مان بگوییم که خدا و پیامبر(ص)، فرموده تو را ببوسم، احترام بگذارم و بگویم تو عزیز من هستی تا بگوید به قربان چنین پیامبری بروم؛ وقتی کودک با سیره پیامبر(ص) آشنا شد، در بزرگسالی و بعد از سن تکلیف، هیچ موقع نمازش را ترک نمی کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha