جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جلوخانی - قزوین

حوزه/ دوره های تخصصی آشنایی با فرق و عرفان های کاذب در مدرسه علمیه صالحیه شهر قزوین، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلوخانی معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به اهداف برگزاری این دوره از کلاس ها اشاره و اظهار کرد:  با توجه به این که آشنایی طلاب به عنوان افسران جنگ نرم با جریان های منحرف، افکار و اعتقادات باطل، ضرورت دارد، معاونت پژوهش مدرسه صالحیه اقدام به برگزاری دوره آشنایی با فرق و ادیان ضاله، بالاخص عرفان های کاذب نوظهور، برای طلاب سطح یک این مدرسه نموده که با استقبال قابل توجه این عزیزان واقع شده است.

معاون پژوهش مدرسه صالحیه قزوین خاطرنشان کرد: آنچه بر غنای این دوره افزوده، بررسی تطبیقی اعتقادات حقه شیعه با افکار فرق و مدعیان دروغین و آشنایی با شگردهای سرکرده های این جریانات باطل، و ابعاد تکان دهنده از ساده لوحی پیروان در ایجاد انگیزه پژوهش و مطالعه در خصوص جریانات مذکور افزوده است.

وی افزود: موضوع عرفان های نوظهور و کاذب امروز یکی از مسائلی است که اگرچه نمی توان آن را دغدغه ای اساسی خواند اما معضلی است که رهبر معظم انقلاب از آن به برنامه های فلج کننده تعبیر می کنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه مدرسه صالحیه، گسترش فرقه‌های انحرافی را خطر بزرگی برای اندیشه‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز تقویت معنویت می‌تواند مهم‌ترین سد در برابر ترویج عرفان‌های انحرافی باشد.

وی با بیان این‌که ایجاد ادیان ساختگی همواره از ترفندهای استعمارگران برای منحرف‌کردن دینداری صحیح و جایگزینی آن با ادیان الهی مرسوم بوده است، عنوان داشت: امروز برخی عرفان های نوظهور و کاذب در جامعه در حال گسترش هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha