پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح هجرت

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان از فعالیت ۸۰ مبلغ طرح هجرت در روستاهای استان لرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه مبلغان با حضور مستمر در روستاها به تبلیغ و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) هستند، اظهار داشت: 80 نفر از مبلغان طرح هجرت استان با اقامت خود در مساجد روستایی و خانه های عالم علاوه بر انجام رسالت های تبلیغی خود به عنوان مشاوران فرهنگی، پاسخگوی سؤالات و شبهات مخاطبان خواهند بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه مبلغان با تعیین یک روز به صورت تمام وقت به مخاطبان خود در روستاها مشاوره های لازم فردی، خانوادگی، اجتماعی، ازدواج و ... را ارائه می دهند، ابراز داشت: بی شک وجود مبلغان در روستاها علاوه بر ارتقاء دانش دینی و بصیرت فرهنگی مخاطبان می تواند از بسیاری آسیب های اجتماعی عصر حاضر نیز پیشگیری نموده و در رفع بسیاری از اختلافات و ایجاد صلح و سازش در بین روستاییان نیز اثرگذار خواهند بود.

حجت الاسلام ولی پور اقامه نماز جماعت به ویژه فریضه نماز صبح را یکی از وظایف مبلغان طرح هجرت برشمرد و بیان داشت: مبلغان با احیاء فریضه صبح در جذب مخاطبان به نماز جماعت تلاش می کنند تا این فریضه بصورت جماعت در مساجد با شور و شکوه خاصی برگزار شود.

وی در پایان برگزاری برنامه های قرآن و حدیث با عنوان نورالثقلین را از دیگر برنامه های مبلغان طرح هجرت برشمرد و گفت: در طرح نورالثقلین مخاطبان با شرکت در کلاس های قرآن و حدیث نسبت به قرائت، تفسير، حفظ و همچنین یادگیری احادیث و روایات اهل بیت (ع) تلاش خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha