جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام کمال با اعلام خبر اعزام مبلغان عمومی و متخصص در زمینه های سبک زندگی اسلامی، آسیب های اجتماعی، خانواده و اعتیاد و... به مناسبت دهه فجر به سراسر کشور گفت: ثبت نام این اعزام ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام یحیی کمال، مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام مبلغان عمومی و متخصص در زمنیه های مختلف خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مناسبت های مختلف اقدام به اعزام مبلغ به سراسر کشور مخصوصا مناطق محروم کرده و در این مناسبت نیز بنابر رسالت فرهنگی و تبلیغی و بسط و ترویج و تعمیق اعتقادات دینی مردم، اقدام به اعزام مبلغان متخصص در زمینه سبک زندگی اسلامی، آسیب های اجتماعی، خانواده و اعتیاد و... می کند.

مدیر کل امور تبلیغی ضمن عرض تبريک فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رسالت فرهنگی، تبلیغی و انقلابی خود جهت تبلیغ دین اسلام، تبیین و گسترش معارف اسلامی و تحکیم مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر با رویکرد مقابله با آسیب های اجتماعی و تقویت نظام جمهوری اسلامی اقدام به اعزام مبلغ در قالب اعزام انفرادی وگروه های تبلیغی نموده است.

حجت الاسلام کمال ادامه داد: در دهه فجر معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، اقدام به دو نوع اعزام نموده است:۱- اعزام عمومی (فردی و گروهی) به سراسر کشور؛ ۲- اعزام تخصصی (فردی، گروهی، نخبگانی ) با موضوعات و رویکرد سبک زندگی اسلامی، آسیب های اجتماعی، خانواده و اعتیاد به مناطق مشترک، مرزی، خاص و استانهای البرز، قم و مرکزی؛ این اعزام ویژه مبلغان دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره و نیزگروه های  تبلیغی تخصصی روانشناسی، مشاوره وپیشگیری از اعتیاد با حمایت ویژه خواهد بود.

وی افزود: اعزام های عمومی به سراسر کشور تنها در بازه زمانی دهه مبارک فجر از تاریخ ۱۲ بهمن لغایت  ۲۲بهمن امسال می باشد و این درحالی است که اداره کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اعزام های تخصصی را بدلیل اهمیت کار و با توجه به درخواست و نیاز نهادهای مختلف و نیز درخواست گروه های تبلیغی از تاریخ ۱۲ بهمن لغایت ۲۷ اسفند ادامه خواهد داشت و از سال آینده نیز تبلیغ تخصصی در دستور کار معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قرار می گیرد.

یحیی کمال با اشاره به رویکرد تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی بصورت اعزام تخصصی گفت: سیاست و رویکرد جدی اداره کل امور تبلیغی حمایت و اعزام افراد متخصص در زمینه های آسیب های اجتماعی، خانواده و اعتیاد است و بدین منظور فعال سازی و تقویت کمیته های هدایت تبلیغی در همه استان ها در دستور کار قرار دادیم و تاکنون کمیته هدایت تبلیغی شش استان به منظور تجمیع ظرفیت و ظرفیت سازی تبلیغ تخصصی با حضور فعالان عرصه تبلیغ، مسئولان گروه های تبلیغی، نهادهای تبلیغی، مجمع نمایندگان طلاب برای آسیب شناسی منطقه و راه های اثربخشی تبلیغ در جامعه برگزار شده است.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی در راستای عملیاتی شدن تبلیغ تخصصی جذب مبلغان ویژه و متخصص، برگزاری نشست های هم اندیشی و توجیهی و کارگاهی و آموزشی توانمند سازی مبلغان براساس نیازهای منطقه، فعال سازی کمیته هدایت تبلیغی در استان ها با جدیت دنبال می کند.

حجت الاسلام کمال مدیر کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امید داریم با این فعالیت ها بتوانیم قدردان تلاش امام راحل، مقام معظم رهبری، فرزندان انقلاب، شهدا که پرچم دار حقیقی نهضت انقلاب اسلامی هستند باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha