پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضا عشقی منشادی

حوزه / یک فعال فرهنگی در یزد با اشاره به طرح «پارک معارفی» ویژه نوجوانان، گفت: در این طرح نزدیک به پانزده بازی هدفمند معارفی در نظر گرفته شده، به این گونه که از آموزش اصول عقاید شرو و تا بحث امام شناسی، مرجعیت و ولایت فقیه ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام رضا عشقی منشادی از اجرا کنندگان طرح برگزاری جشن های تکلیف دانش آموزان، امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اظهار داشت: طرح پارک معارفی به صورت اردوی نیم روزه می باشد که یکی از جشن های آن جشن تکلیف و قرآنی است.

این فعال فرهنگی در ادامه با بیان اینکه این جشن ها در بخش های مختلفی اجرا می گردد، گفت: در هر بخش، جشن ها و بازی ها بصورت آموزشی است و در آن وضو، نماز، قرآن و ...، به نوجوانان آموزش داده می شود.

حجت الاسلام عشقی منشادی، با اشاره به اینکه برخی دیگر از مسائل اسلامی و مذهبی را در قالب های مسابقه و پرده خوانی به نوجوانان آموزش می شود، آن را هدفمند و در راستای فراگیری هرچه بیشتر نوجوانان از این معارف عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این طرح نزدیک به پانزده بازی هدفمند معارفی در نظر گرفته شده، به اینگونه که از آموزش اصول عقاید شرو و تا بحث امام شناسی، مرجعیت و ولایت فقیه ادامه خواهد یافت.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه برخی از مسابقات و بازی ها با ساخت ماکت از وقایع مهم اسلام مانند واقعه غدیر و کشتی حضرت نوح(ع) همراه است، گفت: در طرح پارک معارفی سعی شده تا آموزه های اخلاقی بسیار مناسبی بیان شده و مورد تاثیر قرار گیرد.

حجت الاسلام عشقی منشادی افزود: نوجوانان پس از آموزش یک ساعته، به بازی در پارک می پردازند و البته بازی هایی که در آن طراحی شده بصورت نکته های آموزشی در زمینه های اموال حرام، استکبار ، شیطان و ... است؛ نوجوانان با گذراندن مراحل طی شده، با خیلی از مسائل روزمره خود آشنا شده و شناخت شان نسبت به اعمال و رفتار خود در جامعه اسلامی بیشتر می شود.

وی با اشاره به فراگیر شدن فضای مجازی و آسیب های مخرب آن در جامعه، گفت: در این چند سال، این طرح در شهرهای محدود اجرا شده که نشانه های مثبتی را به ما داده؛ امیدوار شدیم پس از راه اندازی در شهر دارالعباده و دارالعلم یزد و انشاالله با کمک مسئولین، بتوانیم این طرح را در سراسر کشور در جهت آشنایی نوجوانان با معارف اسلامی اجرا کنیم.

حجت الاسلام عشقی منشادی با تأکید بر اینکه این طرح با این گونه اجرای خود باعث ماندگاری در ذهن نوجوان می شود، اظهار داشت: همانگونه که پس از گذشت دو سال از اجرای آن در یکی از شهرها، نوجوانان بازهم از فضای معنوی و معارفی آن تعاریف بسیار می کردند و خاطرات خوبی را از آن روزی که در این مکان بودند به یاد داشتند مشخص شد که این طرح توانایی اجرا در سراسر کشور و اثرگذاری در جوانان را دارد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha