پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم

حوزه / باید جامعه اسلامی آنچنان رسانه قوی به وجود بیاورد که رسانه غربی و اسرائیلی نتواند کاری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار رئیس سازمان بسیج رسانه ای کشور که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد با بیان حدیثی« کسی که میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا میان او و مردم اصلاح می کند»،گفتند: این حدیث نشان می دهد زندگی غالب دنیا این است که در سر دوراهی و چند راهی قرار می گیریم، گاهی این راه ها به سوی خدا و غیر او می رود، ولی مهم این است در همه این راه ها، مسیری را انتخاب کنیم که به سمت خدا می رود.

این مرجع تقلید با بابیان اینکه برنامه رسانه معمولا دارای این دوراهی و یا سه راهی است، گفتند: ولی در همه مسیرها باید فکر کرد که کدام راه خدا است آن را انتخاب کنیم، قطعا باقی را خدا درست خواهد کرد.

معظم له بابیان اینکه در دنیای رسانه قرار داریم و نقش اصلی را رسانه دارد افزودند: در زمان ظهور  امام زمان(ع)  هم رسانه قوی تر از این زمان ها می شود و رابطه مردم  با امام (ع) به حدی گسترش پیدا می کند که نیازی به نامه نوشتن نیست.

مسلمانان رسانه قوی راه اندازی و ایجاد کنند

ایشان بیان داشتند: نمی شود حضرت حکومت جهانی داشته باشد و بخواهد با نامه برنامه را به اجرا دربیاورد، باید رسانه قوی باشد تا بین حضرت و دنیا ارتباط برقرار کند. بنابراین با باید به مسئله رسانه اهیمت داد، و قوی عمل کرد؛ هر هزینه برای این عمل صورت گیرد، بجا است چون دشمنان رسانه قوی  را در اختیار گرفته اند و ما هم نباید ازاین غافله عقب بیفتیم، باید جامعه اسلامی با کمک هم آنچنان رسانه قوی به وجود بیاورند که رسانه غربی و اسرائیلی نتواند کاری انجام دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:تجربه نشان داده دشمنان همیشه منافع خود را در دنیا دنبال می کنند، نمونه آن در  نظام آپارتاید در جنوب آفریقا بود، به آنها درباره مسئله اعتراض شد، صریحا سیاست مدار انگلیسی گفت منافع برای ما مهم است نه افکار؛ گاهی اوقات کاهی نیست، ولی کوه درست می کنند.

 معظم له بیان داشتند:  متاسفانه در دنیایی  قرار داریم که دروغ، تهمت،  تولید فساد در آن  آزاد است، مهم حفظ منافع است سایر چیزها اهمیتی ندارد، این واقعیت دنیای امروز است.

 ایشان افزودند: نباید مسیر خود را عوض کنیم و بنابر سفارش اهل بیت(ع) حق را بگویم از حق طرفداری کنیم و نباید مانند دیگرن نان را به نرخ روز خورد. باید انسان اصولی را بپذیرد و براساس آن حرکت کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: الان معمول شده که شایعات را در رسانه منتشر می کنند که بسیاری از آنها دروغ و یا شاید راست باشد ، اما افشا گری است، اگر شایع دروغ باشد واویلا،  واگر راست باشد ما مامور به حفظ پنهان کاری باشیم، ولی این کار را نکنم باز هم واویلا.

رسانه ها  شایعات را دامن نزنند

این مرجع تقلید ابراز داشتند: نباید شایعات را دامن زد؛  نباید بگویم می گویند چنین  است و اگر چه احتمال می دهید نباید این طوری باشد؛  این روزها جرایدی که هدف هایی ندارند هر کاری خواسته اند می کنند که مسئولیتی نداشته باشند،باید مراقب و مواظب باشیم،  باید آبروی و شخصیت مردم حفظ کرد جامعه را به هم نزد.

توجه مسئولین به فضای مجازی ضرورت دارد

ایشان بیان داشتند: مشکل دنیا، فضای مجازی است مبارزه با فضاز مجازی آلوده کارآسانی هم نیست؛ الان از طریق فضای مجازی فرصت خوبی برای فساد دارند و چند تا کار می کنند، اولین کار اهانت به مقدسات است و  هیچ چیز مانع آنها نیست با کمال وقاهت حرف می زنند؛ دوم، ایجاد شبهات درباره قرآن و اهل بیت(ع) ، امام و ولایت فقیه است.

ایشان افزودند: کار سوم دشمنان تولید مفاسد اخلاقی در بالاترین حد ممکن است در هیچ زمانی ابزار گناه به این زیادی نبوده است، ولی در عین حال حالت انفعالی نبایدبه خودم بگیریم، باید با توکل به خدا فعالیت کرد.

برای مقابله با دشمن سرمایه گذاری فکری و رسانه ای شود

معظم له ابراز داشتند: همین فضای مجازی فرصت خوبی برای مبارزه است، باید سرمایه گذاری کرد؛ فیلتر مشکل را حل نمی کند، آنها هم مقابله می کنند و فیلتر را می شکنند کار در حال حاضر فضای مجازی شبکه ملی را باید تقویت کرد و دردسترس همگان قرار داد.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در عمرمان تجربه را داریم بن بست در زندگی نیست، اگر تلاش کنیم فضای مجازی می توانیم درکنترل خود دربیاوریم.

ایشان گفتند: آخرین مسئله توجه به مسئله جوانان است در معرض انواع  مشکلات عقیدتی قرار دارند، باید از مقاطع مختلف تحصیلی شروع کرد با این جوانان کار کرد و به آنها  آموزش داد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha