شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ حجت الاسلام یوسفی راستگو گفت: از روش هایی که می توان در اردو های راهیان نور برای آموزش استفاده کرد روش عملی است، یعنی احکامی مثل وضو ، نماز ،تیمم و غیره را در حضور دانش آموزان و با کمک آن ها انجام داد تا به خوبی دانش آموزان این مسایل را بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو، در کارگاه آموزشی راهیان نور که در سالن جلسات کتابخانه مدرسه علمیه آیت الله آخوند همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث احکام شرعی و آموزش آن در اردوهای راهیان نور گفت: آموزش مسایل شرعی در اردوهای راهیان نور یک ضرورت است که باید به آن توجه داشت.

وی افزود: امروز این ضرورت وجود دارد که باید مسایل معرفتی اعم از اعتقادات، احکام و اخلاقی را از دوره ابتدایی و مناسب با این دوره در مدارس آموزش داده شود، چرا که متاسفانه با ارتباط با نوجوانان می بینیم که از معارف اسلامی کم بهره و گاهی بی بهره هستند.

حجت الاسلام یوسفی راستگو تصریح کرد: امروز باید حوزه های علمیه با همه مقاطع  آموزش و پرورش مخصوصا ابتدایی ارتباط گرفته و با توجه به نیاز های روز دانش آموزان برنامه آموزشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: طلاب می توانند توسط ارتباط با مراکز آموزش و پرورش رسالت طلبگی خود را به گونه دیگری بشناسانند، طوری که معارف اهل بیت (علیهم السلام) رادر قالب حضور در مدارس و در اختیار گرفتن کلاس های آموزشی  به خوبی معرفی کنیم.

استاد حوزه علمیه سفیران همدان خاطر نشان کرد: از فرصت های پیش روی حوزه های علمیه، اردوهای راهیان نور است که مجالی برای انجام رسالت طلبگی و تبیین معارف مخصوصا احکام شرعی است، چرا که در این اردو ها دانش آموزان متاثر از جو معنوی که به برکت شهدا ایجاد شده بوده و زمینه خوبی برای آموزش فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: از روش هایی که می توان در اردو های راهیان نور برای آموزش استفاده کرد روش عملی است، یعنی احکامی مثل وضو ، نماز ،تیمم و غیره را در حضور دانش آموزان و با کمک آن ها انجام داد تا به خوبی دانش آموزان این مسایل را بیاموزند.

حجت الاسلام یوسفی راستگو در ادامه گفت: از دیگر روش های بیان احکام روش سؤال کردن است،طوری که احکام شرعی را از دانش آموزان با دو هدف بپرسیم، یکی آزمایشی و دیگری آموزشی که هر دوصورت مفید است چرا که باعث تمر کز مخاطب بر مساله می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آن جایی که همه امور معطوف به نماز است و باید مباحث آموزشی هم معطوف به این مهم باشد و نماز را به عنوان یک محور تربیتی مدنظر داشته باشیم و با ذکر خاطره شهدا در مورد نماز اهمیت آن را در زندگی متذکر شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha