جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست علمی درایت اجتماعی سیاسی از سلسله نشست های علمی شکوه مرجعیت

حوزه/ رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه بر لزوم رعایت مشی بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی در عرصه تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی پنج شنبه شب در نشست علمی درایت اجتماعی سیاسی پیش کنگره نکوداشت حضرت آیت الله بروجردی(ره) با عنوان شکوه مرجعیت که به همت انجمن اصول فقه و با همکاری انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در کتابخانه مسجد اعظم برگزار شدگفت: سال 2017 مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی شده است و باید در این سال کارهای فرهنگی مختلفی انجام شود.

وی افزود: یکی از ابعاد خاص شخصیت و مرجعیت آیت الله العظمی بروجردی، رویکرد تقریبی ایشان است که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت و با استفاده از مشی این مرجع بزرگ با عرضه معارف امام رضا(ع) بیش از پیش چهره شیعه را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه گفت: آنچه در خصوص شخصیت این مرجع عظیم دینی در خصوص درایت اجتماعی بیان شود، دارای جنبه های مختلف است؛ از بزرگترین آثار و برکات وجودی آیت الله العظمی بروجردی که گاهی اوقات از آن غفلت می شود، ساخت مسجد اعظم است.

وی اظهارکرد: این مجموعه با برکت در زمانی ساخته شد که اینگونه کارها بسیار مشکل و سخت بود، زیرا برخی ممکن بود که شبهاتی مطرح کنند؛ چرا بایداین مسجد در کنار حرم ساخته شود، ولی ایشان گام جدی برای برداشته شدن انحرافات فکری و شبهات اعتقادی برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بیان کرد: ایشان با این کار نشان دادند، هر کار بزرگی که از سوی شیعه بخواهد انجام شود، باید از مسجد شروع شود؛ در این 60 سال این مسجد عظیم به محل درس و بحث علمای بزرگ و مراجع عظام تقلید بوده است.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه گفت: ساخت مدارس علمیه بزرگ و کوچک در شهرهای خرد و کلان ایران و خارج از کشور از جمله اقداماتی بود که این مرجع تقلید نسبت به آن همت گماشت.

وی اظهارکرد: آیت الله العظمی بروجردی همیشه دغدغه مند اعتقادات و شبهات مردم بودند و بهترین سخنوران و بهترین اندیشمندان را به عنوان نماینده خود در داخل و خارج اعزام می کردند؛ اعزام شخصیت های مبرز علما برای معرفی تشیع در سطح جهان از جمله گام های مهم ایشان در توسعه فرهنگ شیعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بیان کرد: آیت الله العظمی بروجردی رویکرد تقریبی را به فرصتی برای وحدت جهان اسلام و آشنایی مردم با تشیع مبدل کردند و همچنین مرحوم امام راحل فاصله دوازده تا هفده ربیع الاولی که می توانستند سرسلسله یک نزاع بین شیعه و سنی باشد را به یک فرصت بزرگ به نام هفته وحدت مبدل کردند.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه گفت: شخصیت های بزرگواری در داخل و خارج، همراه با آیت الله العظمی بروجردی در راه تعمیم و بسط این اندیشه ناب، گام های سترگی برداشتند؛ ایشان در نامه نگاری به شیخ محمد عبدالسلیم و شیخ شلتوت باعث شدند که این ارتباط عظیم علمی و عاطفی ایجاد شده و جلوی بسیاری از اختلافات گرفته شود.

وی اظهارکرد: اگر سه ضلعی نجف، قم و مشهد با مثلث مکه و مدینه و قاهره به یک شش ضلعی متحد مبدل شود، آیا دشمنان می توانند در این حفره نفوذ کرده و ما را اینگونه در مقابل هم قراردهد؟

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بیان کرد: سخن چینان و اختلاف افکنان در جامعه اسلامی از بدترین های امت اسلامی هستند، زیرا آنها باعث می شوند که اتحاد مسلمانان به ستیز علیه هم مبدل شود.

رئیس انجمن ارتباطات وتبلیغ حوزه گفت: گرفتاری بزرگ امت اسلامی به خاطر سوء رفتار بسیاری از سران کشورهای اسلامی است و امیدواریم این جامعه اسلامی با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب و نظام اسلامی به وحدت عمیق و همه جانبه برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha