جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست علمی درایت اجتماعی سیاسی از سلسله نشست های علمی شکوه مرجعیت

حوزه/ مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت آیت الله العظمی بروجردی فرمود، ایشان زمینه ساز انقلاب اسلامی بودند؛ این مساله معنی و مفهوم بسیاری برای فهم ما از مشی و رفتار این مرجع عظیم الشان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق محمدی پنج شنبه شب در نشست علمی درایت اجتماعی سیاسی پیش کنگره نکوداشت حضرت آیت الله بروجردی که به همت انجمن اصول فقه و با همکاری انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در مسجد اعظم برگزار شد گفت: چهار پیش نشست در چارچوب پیش کنگره نکوداشت حضرت آیت الله بروجردی(ره) برگزار شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت آیت الله العظمی بروجردی فرمود، ایشان زمینه ساز انقلاب اسلامی بودند؛ این مساله معنی و مفهوم بسیاری برای فهم ما از مشی و رفتار این مرجع عظیم الشان دارد.

رئیس انجمن اصول حوزه یادآورشد: آیت الله العظمی بروجردی با ایجاد و نگاه این ظرفیت عظیم؛ یعنی حوزه های علمیه ظرفیت و بستر مناسبی برای شکل گیری انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

وی گفت: آیت الله العظمی بروجردی شخصیتی جهانی بودند به شکلی که جرج جرداق پس از تالیف کتاب مرتبط با امام علی(ع) بیان می کند،شخصی در جهان را بالاتر و عظیم تر از شما نیافتم که این کتاب رابه او اهدا کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: آقامیرزا محمد قمی، رابط بین آیت الله العظمی بروجردی و الازهر بود که در بیانی آورده است که شیخ اکبر الازهر، زمانی که نامه آیت الله العظمی بروجردی را تحویل می گرفت، می ایستاد و این نامه را می بوسید.

وی افزود: آیت الله العظمی بروجردی یک فکر منظم و منسجم برای اتحاد مسلمین داشتند و به همین دلیل توانستند این جامعه عظیم اسلامی را گردهم بیاورند و مسلمانان در همه عناصر با هم ارتباط مثبت داشتند.

رئیس انجمن اصول حوزه یادآورشد: آیت الله العظمی صافی در کتاب خود مرقوم کردند، آیت الله العظمی بروجردی بیان کردند، من یک قدم برای رسیدن به مرجعیت برنداشتم؛ پس از فوت مرحوم نایینی از تبریز نامه نوشته می شود و از آیت الله العظمی رساله ای می خواهند که ایشان بیان می کنند به آیت الله العظمی اصفهانی مراجعه کنید، چون با شرایطی که من در بروجرد دارم، این رساله موجب تفرقه است.

وی گفت: فکری که ایشان داشتند به خاطر حفظ و اعتلای عظمت تشیع بوده است؛ امیدواریم بتوانیم در کنگره نکوداشت آیت الله العظمی بروجردی که 19 اسفند برگزار می شود این ابعاد را به خوبی برای مردم و عالمان و فضلا بیان کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha