پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی

حوزه/ رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: همایش کتاب سال حوزه ، نقش موثری در پاسخ به دغدغه های دینی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه برگزاری مراسم ارزشمند کتاب سال حوزه یکی از محورهای علمی و فرهنگی حوزه های علمیه محسوب می شود، اظهار داشت: کتاب ، عصاره همه تلاش ها و مجاهدت های علمی است که در بخش های مختلف، حوزه علمیه دارد.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه از جهت اینکه دارای رکن اساسی پژوهش و تحقیق است در زمینه های علوم اسلامی می تواند برای کشور، نظام و فرهنگ دینی بسیار موثر باشد.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به مزایای برگزاری همایش کتاب سال حوزه برای نویسندگان، گفت: عرضه شدن آثار پژوهشی و علمی محققان به  جامعه علمی، یک امتیاز است و همچنین ضعف ها و نقص هایی که احیانا در فضای علمی و پژوهش است، از این منظر روشن می شود و این مسئله هم یک امتیاز به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی افزود: تحقیقات علمی برای اینکه بتواند پیشرفت و توسعه ای را در فضای علم ایجاد کند، تنها زمانی می تواند به صحنه بیاید که از جایگاه یک نقشه علمی وارد شود و کتاب نقشه علمی جامعه است و این از آثار و برکات برگزاری کتاب سال حوزه است .

وی تصریح کرد: این فعالیت علمی که تراث گرانقدر حوزه های علمیه است و تلاش و کوشش برگزارکنندگان این نشست ها، قطعا در جهت پیشرفت توسعه علوم اسلامی موثر خواهد بود.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء همچنین بر لزوم توجه نویسندگان و محققان حوزوی به موضوعات فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: امروز با توجه به اینکه تحقیقات و پژوهش ها در عرصه های مختلف قلمروی کشورهای اسلامی و غیراسلامی قابل ارائه است و امروزه علوم به اشتراک گذاشته می شود، این گونه نیست که کتاب فقط برای مخاطبان خاص نوشته شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه محققان، ضمن پژوهش و تحقیق باید برای ارائه و عرضه آثار خود، تلاش و کوشش داشته باشند، گفت: جامعه امروز به لحاظ نگرانی هایی که در ساحت های مختلف دارد، هم نیازمند دانستن جنبه های دینی است و هم از حوزه های علمیه انتظار ارائه پاسخ شایسته درباره دغدغه های اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همایش کتاب سال حوزه می تواند نقش موثری در پاسخ به دغدغه های دینی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha