جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیئت مذهبی

حوزه/ مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(ص) گفت: مخاطب‌شناسی یکی از اولویت‌های مورد نیاز امروز هیأت‌های مذهبی است که باید نسبت به این مهم آگاهی و بینش لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سیداحمد عبودتیان ظهر امروز در همایش سراسری هیئات مذهبی کشور در سخنانی با موضوع « شرح دیدار» اظهارداشت: هیئات مذهبی به عنوان مجموعه‌های فرهنگی و چشم، گوش و زبان  نظام اسلامی، باید نسبت به شناسایی مخاطبان خود نگاه ویژه داشته باشند تا بتوانند محتویات مورد نیاز را به آنها انتقال دهند.

وی افزود: بر اساس منوّیات مقام معظم رهبری، موضوع اخلاق باید به صورت ویژه مورد توجه هیأت‌ها قرار گیرد تا این مجموعه‌ها بتوانند آموزه‌های اخلاقی دین را به بدنه جامعه منتقل کنند چراکه حرکت های فرهنگی باید به حرکت های اجتماعی گره زده شود.

عبودتیان با بیان اینکه هیأت‌ها محفلی برای حرکت‌های اجتماعی است، اظهارداشت: باید تلاش کنیم این بستر به معنای واقعی خودش در جامعه نشر و نمّو داشته باشد و به صورت گسترده در جامعه توسعه یابد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی به عملکرد هیأت‌های مذهبی اشراف دارند، تصریح کرد: متاسفانه تا کنون با وجود به عملکرد قرارگاهی، نتوانسته ایم به جایگاهی برسیم که یک حرکت جدی فرهنگی را در سطح کشور عملیاتی کنیم اما تحقق این موضوع باید به صورت ویژه دنبال شود.

عبودتیان بر ضرورت فعال ماندن مجموعه‌های فرهنگی در خط مقدم جبهه انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی اوقات کارکرد یک هیأت مذهبی بسیاری از دغدغه‌ها را رفع می‌کند اما اجرایی کردن یک حرکت کشوری به منظور رفع یک مشکل کشوری کمتر مشاهده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح حقایق انقلاب اسلامی در هیأت‌های مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: پرداختن به جنایات و ظالم‌های رژیم شاهنشاهی باید به صورت ویژه مورد توجه جامعه بصیر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب و به طول کلی قشر جوان و نوجوان جامعه نسبت به حقایق رژیم پهلوی آگاه نیستند، اظهارداشت: برخی از جنایات به صورتی فراموش شده است که یادآوری آنها برای افراد پیشکسوت نیز تعجب برانگیز است، لذا با توجه به مناسبت های پیش رو می توانیم بخشی از این کم کاری ها را جبران کنیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha