سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران، گفت: آقای ترامپ، تو با شعار خدمت به مردم آمریکا و احیای کشور آمریکا و ترمیم خرابی‌ها به جا مانده از قبل و نجات مردم کشورت و دخالت نکردن در سایر کشورها به کاخ سفید قدم گذاشته‌ای، بکوشید که به وعده خود عمل کنید، مبادا خناسان در شما اثر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله موحدی کرمانی، ظهر امروز (جمعه 8بهمن95) در خطبه های نماز جمعه تهران که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، دهه فجر، انفجار نور بود، چرا که دوران پهلوی پدر و پسر حقیقتا دوران ذلت بود که حتی کسی جرأت نمی کرد رساله امام خمینی(ره) را داشته باشد، اما با دهه فجر، نور به کشور ما آمد.

وی افزود: در زمان شاه آن قدر خفقان بود که حتی امام جماعت در مسجد جرأت نداشت به مردم بگوید گوشت های وارداتی از اسرائیل آمده و ذبح شرعی نشده و نجس است، چرا که اگر می گفت به زندان می افتاد، اما با انقلاب اسلامی ایران، همه این تاریکی ها برطرف شد.

خطیب موقت جمعه تهران، با بیان این که این انقلاب آسان به دست نیامده است، به خاطره ای از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی یک بار که از زندان بیرون آمده بود؛ از ایشان خواستم مقداری شرح حال زندان را برایم توضیح دهد که پاسخ داد، فقط این را به شما بگویم که یک شب از سر شب تا صبح پیوسته من را با کابل می‌زدند و من فریاد می‌زدم و بیهوش می‌شدم و وقتی به هوش می‌آمدم، باز بر روی زخم‌ها شلاق‌ می‌زدند.

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر این که باید  قدر این انقلاب که امانت شهدا به ماست را دانسته و فراموش نکنیم این انقلاب به این راحتی‌ها به نیامده، گفت: امام خمینی(ره) این کشور را از حلقوم آمریکا بیرون کشید؛ تحولی ایجاد کرد که فرهنگ دوران سلطنت که غرق در فساد و آلودگی بود، به یک فضای نورانی تبدیل شد. جوانانی که در صف سینما صف کشیده بودند، برای جبهه‌ها صف کشیدند.

وی تاکید کرد: وصیت‌نامه شهدا فوق‌العاده جالب است؛ توصیه می‌کنم این وصیت‌نامه‌ها را مطالعه کنید که یک جوانان در ابتدای بلوغ، مانند یک عارف و عالم وصیت می‌نویسد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا خطاب به وی گفت: آقای ترامپ! تو با شعار خدمت به مردم آمریکا و احیای کشورتان و ترمیم خرابی‌ها به جا مانده از قبل و نجات مردم آمریکا و دخالت نکردن در سایر کشورها به کاخ سفید قدم گذاشته‌ای؛ بکوشید که به وعده خود عمل کنید، مبادا خناسان در شما اثر کنند.

وی افزود: بکوشید بر خلاف اسلاف خود که پیمان‌شکن بودند، به پیمان با مردم وفادار باشید؛ در تشخیص تروریست اشتباه نکنید، دولت‌های قبلی با جنگ‌افروزی آبروی خودشان را بردند، شما اشتباه آنها را تکرار نکنید و بکوشید فرهنگ غلط جنگ و ستیزه را به فرهنگ خدمت به مردم آمریکا و مردم جهان تبدیل کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی تصریح کرد: وزیر خارجه عربستان به ایران سفارش می‌کند که در یمن، عراق و سوریه دخالت نکند؛ واقعا باید خجالت بکشند!

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این شما هستید که سیل خون در یمن به راه انداخته‌اید و این کشور را به ویرانه تبدیل کرده‌اید؛ این شما هستید که در سوریه دخالت می‌کنید و می‌گویید موضع ما در قبال اسد هیچ تغییری نکرده است و او باید چه از طریق سیاسی و چه نظامی کناره‌گیری کند.

وی خطاب به سران حکومت آل سعود و بحرین تاکید کرد: مطمئن باشید ناله‌های مردم مظلوم یمن و بحرین پایه‌های حکومت شما را ویران می‌کند.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود، ضمن تسلیت شهادت آتش نشانان در سانحه ساختمان پلاسکو در تهران، گفت: در این حادثه تلخ، شاهد شهادت و مجروحیت تعدادی از آتش نشانان که باید آنان را از خادمین واقعی نظام و مردم بدانیم، بودیم.

وی با تسلیت این سانحه تلخ به رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، مردم ایران و خانواده شهدای آتش نشان، گفت: از تلاش شبانه روزی مسئولان تشکر می کنم و البته انتظار می رفت دقت بیشتری بکار گیرند تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سیدابراهیم خسروشاهی گفت: ایشان از اساتید برجسته اخلاق و عرفان بوده که در طول زندگی خدمات ارزنده ای به اسلام و انقلاب داشتند.

۳۱۳/۲۹

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha