جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدویت

حوزه/ کارشناس پاسخگویی به شبهات مهدوی گفت: بزرگترین آفت و دستاوردی که ورود افراد غیر متخصص به حوزه مهدویت، خلق شبهات و به وجود آوردن انحرافات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین حجامی در هفتمین همایش سراسری هیئات مذهبی کشور در قم اظهارداشت: متاسفانه مساله ای که امروز در بخش های مختلف با آن دست به گریبان هستیم حضور افراد نامتخصص در عرصه های تخصصی است.

وی از ورود افراد غیر متخصص در حوزه مهدویت یاد کرد و افزود: فعالیت این افراد آسیبی برای جامعه اسلامی است چرا که سبب مطرح کردن نظرات غیر تخصصی و در نتیجه ایجاد انحراف در جامعه اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام حجامی با بیان اینکه درک نادرست از مفاهیم سبب گسترش انحرافات می‌شود، ادامه داد: ترویج آموزه‌های صحیح دینی جامعه را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند اما در نقطه مقابل نیز آموزه‌های غیردینی سبب عقب‌ماندگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی‌های عمومی یکی از راهکارهای مقابله با جریان‌های انحرافی است، اظهارداشت:‌ باید مهدویت واقعی را شناخته و در راستای ترویج این فرهنگ در جوامع مختلف اسلامی تلاش کنیم چراکه اعتقاد به مهدویت زمینه‌ساز یک جامعه متعالی است چرا که مردم این جامعه با نگاه به آرمان‌ها مسیر زندگی خود را با شتاب مطلوبی دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام حجامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش جریان‌های انحرافی در کشورهای مختلف اسلامی گفت: این جریان‌ها از منابع مشخصی تامین مالی و تغذیه فکری می‌شوند تا انحراف آموزه‌های دینی اصیل را رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه جریان‌های انحرافی با طرح شبهات مختلف به دنبال در حاشیه قرار دادن مهدویت هستند، افزود: اندیشه‌های مهدویت یکی از اندیشه‌های مترقی است که برای شرایط کنونی و آینده بشریت برنامه مشخصی دارد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha