شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی / رئیس اوقاف و امور خیریه

حوزه/ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مسئله نفوذ، تاکید کرد: مبارزه با دشمن به عنوان یک تکلیف شرعی است نه اینکه یک قضیه سیاسی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، در همایش اساتید بسیجی حوزه علمیه خواهران در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت با اشاره به مسئله نفوذ، اطاعت از رهبری به صورت متعبدانه را امری مهم برای مقابله با نفوذ دشمن خواند تاکید کرد: بر اساس آیه 141 سوره نساء، مبارزه با دشمن به عنوان یک تکلیف شرعی است نه اینکه یک قضیه سیاسی باشد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: امام خمینی درباره نفوذی ها که از زبان ساده لوحان موجه بیان می کنند، هشدار می دهند.

وی به ابزار «ارعاب» و «زور» و «خدعه» و «نفوذ» که توسط دشمنان استفاده می شود، اشاره و در تبیین آن، گفت: تاثیر گذاری در رفتار، افکار، آرمان ها، اولویت ها، خواسته ها و هویت دیگران به طور نامحسوس برای رسیدن به هدف مشخص تعریف نفوذ است.

نفوذ جریانی، خطرناک ترین نوع

وی چگونگی نفوذ را مطلب دیگری عنوان کرد و یادآور شد: این امر با نتایج مورد نظر دشمن مرتبط است که به صورت های نظامی، اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و... است و به همین علت نفوذ کننده ابتدا قابلیت و توان طرف مقابل را بررسی می کند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به نفوذهای فرهنگی، ساختاری، حاکمیتی و یا در تقسیمی دیگر به نفوذ جریانی و فردی اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، نفوذ جریانی به مراتب خطرناک تر از نفوذ فردی است.

وی اضافه کرد: نفوذ طراحی نوع زندگی،  یکی از موارد است که بدون حضور دشمن، افراد به گونه ای تربیت می شوند که ناخودآگاه خواسته او را انجام می دهند که نمونه آن سیستم لیبرال دموکراسی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی، حضور مجازی را یکی دیگر از انواع نفوذ خواند و افزود: به طور طبیعی کسانی که در قالب سیستم آموزشی لیبرال غرب تربیت شده اند، از آن حمایت می کنند.

وی با بیان این مطلب که ارتباط، زمینه ای برای نفوذ است، تصریح کرد: از آنجا که مبانی غرب با اسلام مخالف است، غربی ها دشمنی می کنند که باید نسبت به این امر توجه داشت.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه،  نفوذ را دارای ویژگی شدت و ضعف دانست و با بیان اینکه آمریکائی ها رهبری و قدرت شان را در بعد نظامی و اقتصادی از دست داده اند، اظهار کرد: آنها به این نتیجه رسیده اند که با تربیت افراد می توانند به اهداف خود برسند که این امر خطرناک ترین نوع نفوذ است و سرمایه گذاری خاصی نمی طلبد.

وی ایمان و اعتقاد به دین اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) را رمز و نقطه قوت مردم ایران دانست که دشمن به این نتیجه رسیده که با نفوذ فرهنگی می بایست برضد آن اقدام کند.

نفوذ از دیدگاه قرآن

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در ادامه با اشاره به آیات 89 سوره نساء و 3 بقره، نفوذ را با هدف از بین بردن ایمان و باور مردم دانست و خاطر نشان کرد: هدف دوم نفوذ نیز ناامیدی از توان و سرمایه داخلی است که قرآن نسبت به این امر  در آیه 102 سوره نساء اشاره می کند.

وی با شاهد مثال آوردن آیات 8 و9 سوره «قلم»، دعوت به تعامل و سازش برای اثرگذاری در جامعه را از دیگر اهداف نفوذ دشمن دانست و ابراز کرد: انحراف از مسیر اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) دیگر هدف دشمن در این عرصه می باشد و هر کجا در طول تاریخ نیز مسلمانان شکست خورده اند، به همین علت بوده است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آیه 118 آل عمران،  گفت: آنها برای تحمیل خواسته خود به طرف مقابل از ایجاد فساد برای رسیدن مردم به تباهی و مشکلات، دریغ نمی کنند.

وی با بیان اینکه  نفوذ دشمن از دیدگاه قرآن همه جانبه است، آیات 48 و 49 سوره نور را نیز ملاک دیگری برای بیان قرآن کریم درباره نفوذ تدریجی دشمنان عنوان و خاطر نشان کرد: آیه 168 سوره بقره نشان می دهد که دشمن در مسئله نفوذ به صورتی گام به گام، حساسیت ها را از بین می ببرد.

علت های نفوذ

حجت الاسلام و المسلمین محمدی درباره زمینه ها و علت های پذیرش نفوذ، ابزار کرد: قرآن در آیه هایی مانند 28 آل عمران، 1 ممتحنه و 139 نساء، ولایت پذیری بیگانگان را یکی از علت های این امر می داند.

وی عامل سوم را محرم اسرار قرار دادن دشمن خواند و با اشاره به آیات 20 و 21 سوره سبأ، اظهار کرد: در نفوذ بحث غیرخودی مطرح می باشد و خداوند میان مسلمان و غیرمسلمان مرز گذاشته است.

سخنران این مراسم، به آیه 152 سوره آل عمران و بیان «گناه» به عنوان یکی از علت های نفوذ اشاره کرد و گفت: ترس از خطر دشمن و غفلت از نصرت الهی نیز یکی دیگر از علت های بیان شده درباره نفوذ است.

شیوه های نفوذ

وی دروغگویی را یکی از شیوه های نفوذ دانست و مثال زد: علاوه بر حمله به هواپیمای مسافربری و ارائه بمب برای زدن شهرها و مردم بی گناه، آمریکا ادعا می کند که جمهوری اسلامی را قبول دارد ولی باید تغییر ایجاد کند و دست از مبارزه با استکبار بردارد؛ در واقع آنها با این شرط دروغ می گویند که جمهوری اسلامی را پذیرفته اند.

نماینده ولی فقیه و رئیس اوقاف و امور خیریه، استفاده ابزاری دشمن از دین و سابقه دینی دادن برای انجام کارهای خود را از دیگر فعالیت های آنان خواند و گفت: براساس آیاتی مانند 107 سوره توبه، دشمنان با ایجاد شبکه های ماهواره و توهین به مذاهب اسلامی به ایجاد تفرقه و درگیر شدن مسلمانان با یکدیگر دست می زنند تا حرف حق پذیرش نشود.

راه های مقابله با نفوذ

وی درباره راه های مقابله با نفوذ، اظهار کرد: بر اساس بیان قرآنی در آیه های 108 سوره یوسف و 104 سوره انعام و 113 سوره هود، علاوه بر داشتن بصیرت و آگاهی، نباید به دشمن اعتماد داشت زیرا به طور مثال در این یکی دو قرن اخیر کشوری سراغ نداریم که از آمریکا ضربه نخورده و ضرر نکرده باشد.

نماینده ولی فقیه و رئیس اوقاف و امور خیریه، حفظ وحدت، قاطعیت، مرز بندی با دشمن و محافظه کار نبودن را از دیگر موادی دانست که در مقابله با نفوذ دشمن مطرح است.

موقوفات، سرمایه ای با کارکردهای متفاوت

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید وقف را درست تعریف کرد، گفت: موقوفات سرمایه و ثروتی با کارکردهای مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی به ویژگی هایی چون قابل تعویض نبودن، ماندگاری، مشروط بودن و... وقف اشاره کرد و گفت: وقف، جامع ترین کار محسوب می شود و نباید این حکم الهی و فرهنگ دینی را از بین برد.

نماینده ولی فقیه و رئیس اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه بقاع متبرکه جایگاه مناسبی برای تبلیغ دین است، از مبلغان خواست به ویژه در ایام نوروز نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha