جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای لبنان در خطبه های نماز جمعه بیشتر مسائل داخلی لبنان را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: باید بر سر قانون انتخاباتی توافق شود که مشارکت تمامی اقشار ملت لبنان را تضمین کند و هیچ طایفه و مذهبی از حضور در انتخابات بی نصیب نماند. آنها همچنین تاکید کردند که تکفیری ها، نه فقط برای یک مذهب خاص که خطری برای کل جهانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای نماز جمعه لبنان این هفته دستاورد بزرگ ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را در کشف و خنثی سازی توطئه گروهک های تروریستی در این کشور، ستودند و گفتند: ملت، ارتش و مقاومت لبنان در مقابل اعمال تروریستی واکنش نشان می دهند و همیشه آماده مقابله هستند.

آیت الله قبلان: باید بر یک قانون انتخاباتی توافق شود که مجری عدالت باشد

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه از ارتش لبنان و نیروهای امنیتی به خاطر دستاوردهای بی نظیر آن ها در کشف و خنثی سازی عملیات تروریستی تشکر کرد و گفت: این اقدام ثابت کرد که ملت، ارتش و مقاومت لبنان همیشه آماده واکنش در مقابل تجاوز دشمنان است.

وی از ملت لبنان خواست تا برای مقابله با تروریسم با هم متحد شوند و فرقه گرایی و طائفه گری را کنار بگذارند و از ارتش خود حمایت کنند.

آیت الله قبلان در بخشی از سخنان خود از سیاستمداران خواست تا بر سر قانون انتخاباتی که عدالت را محقق سازد و منجر به مشارکت لبنانی ها در سرنوشت خود شود و هیچ حزب سیاسی یا طایفه ای از حضور در پارلمان جدید غایب نشود، توافق کنند.

شیخ حبلی: شهر صیدا ایمن از تروریسم و تفکر تکفیری آن خواهد بود

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: لبنان به فضل عنایت الهی و بیداری دستگاه های امنیتی از یک کشتار خونینی که گروهک های تروریستی برنامه ریزی کرده بودند، نجات یافت. این اقدام تروریستی هدفش بر هم زدن امنیت و استقرار کشور بود به ویژه که با انتخاب عماد عون به عنوان ریاست جمهوری جو مثبتی بر کشور حاکم شده بود.

شیخ حبلی ابراز تأسف کرد که فرد انتحاری که در صدد اجرای عملیات تروریستی بود از شهر صیدا بود و افزود: تفکر افراطی تروریستی که با موضع گیری احمد الاسیر ظاهر شد، می خواهد وجهه ی شهر صیدا را مخدوش سازد اما این شهر در برابر تروریسم ایمن خواهد ماند.

آیت الله نابلسی: خواستار قانونی هستیم که عدالت را محقق سازد

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: این روز ها تلاش زیادی برای تصویب قانونی که مشارکت تمامی ملت لبنان را در  پی دارد انجام می شود. ما از هر قانونی که عدالت را محقق سازد و ملت لبنان را در امور کشور و مبارزه با چالش ها متحد سازد، حمایت می کنیم.

وی در خصوص سوریه گفت: جهانیان نظاره گر جنگی هستند که بین گروهک هایی که خود را "مخالف" یا "جهادی" می نامند، برقرار است. خوشبختانه پرده ها کنار رفت و مشخص شد که این گروهک های تروریستی تنها ابزاری در دست این دولت و آن دولت بودند و هدف از این بازی ها تصفیه حساب و ویرانی سوربه بود. آن ها برای سقوط دولت سوریه تلاش می کردند اما خودشان یکی پس از دیگری رو به سقوط هستند.

شیخ دعموش: تکفیری ها خطری برای تمام ملتهای جهانند

شیخ علی دعموش در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: حوادثی که هفته گذشته در خیابان "الحمرا" رخ داده نشان از اصرار کینه توزان و گروهک های تکفیری تروریستی در انفجار و کشتار در قلب لبنان بدون توجه به مناطق و طایفه آن دارد؛ چرا که تکفیری ها علیه طایفه و منطقه مشخصی نیستند. اینان با اقدامات تروریستی و جنایت کارانه خود نسبت به طوائف، مذاهب و کشورها ثابت کردند که علیه تمامی ملت های جهان هستند و همگی را هدف قرار می دهند. این گروهک ها بر کشتار تمامی کسانی که به تفکر وهابی تکفیری آنها گریش ندارند، اصرار می ورزند.

شیخ دعموش دستاورد بزرگ و تمام دستاوردهای ارتش و دستگاه های امنیتی را در کشف و خنثی سازی برنامه های گروهک های تکفیری و انتحاری ها را ستود و به آن ها تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha