جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مجید بنی عامریان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر گفت: نباید تمام امکانات حوزوی، در قم و دیگر کلانشهرها تجمیع و متمرکز شود، بلکه باید مدارس علمیه شهرستان ها نیز تقویت شوند.

حجت الاسلام مجید بنی عامریان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، گفت: توسعه حوزه ها و مدارس علمیه در شهرستان ها، قطعا دارای آثار و برکاتی برای جامعه خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر با بیان این که حوزه های علمیه شهرستان ها، در جهت تبلیغ و ترویج معارف اسلامی نقش موثری ایفا می کنند، تأکید کرد: طلاب پایه بالا می توانند، با حضورشان در بین مردم، دانش آموزان و دانشجویان، به بیان معارف اسلامی، اقامه نماز و ... پرداخته که این اقدام، نتایج مفیدی برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

این استاد حوزه افزود: روحانیون و طلبه ها، با حضور در پایگاه ها و هیئت های مذهبی و حتی ورزشگاه ها، می توانند در بین قشر نوجوان و جوان اثرگذار باشند.

حجت الاسلام بنی عامریان با بیان این که یگی دیگر از مزایای این امر می تواند آشنایی بهتر مردم با زندگی روحانیون و طلاب از نزدیک باشد، گفت: حضور متداوم و همیشگی روحانیون و طلاب در بین مردم، می تواند در جواب دهی به شبهات دینی، اثر سازنده ای داشته باشد.

وی با بیان این که حوزه ها و مدارس دینی در استانها و شهرستانها، برای توسعه، نیازمند حمایت از مرکز مدیریت قم می باشد و این امری ضروری است، تصریح کرد: نباید تمام امکانات حوزوی، در قم و دیگر کلانشهرها تجمیع و متمرکز شود؛ مدیریت مرکز قم باید اساتید خوب و مجرب به شهرستان ها بفرستد و از آنها حمایت کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر با تأکید بر این که مدارس علمیه در شهرستان‌ها دارای مشکلات بسیاری هستند و متأسفانه آنطوری که شایسته است به آنها رسیدگی نمی شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مدارس علمیه در شهرستانها، مسئله نبود نرم افزارهای ضروری و کتابخانه های کامل و بزرگ است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha