شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ متاسفانه در کشوری زندگی می کنیم که بانک های اسم اسلامی را یدک می کشند و حتی برسر در بانک ها نام اسلامی می نویسند، اما در عمل کوچکترین حرکتی نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارشناسان و اقتصاد دانان حوزوی با بیان اینکه یکی از دردهای جامعه، بانک هاهستند گفتند: متاسفانه در کشوری زندگی می کنیم  که بانک های اسم اسلامی را یدک می کشند و حتی برسر در بانک ها  نام اسلامی می نویسند، اما در عمل کوچکترین حرکتی  نشان نمی دهند.

معظم له بیان داشتند: بانک ها به شکل های مختلف در حال گرفتن سود از مردم می باشند. گرفتن سود از نظر دین واسلام مشکل دارد.

ایشان افزودند: بانک ها به جای اینکه در خدمت اشتغال کشور باشند و با آن پولهای انباشته شده، کارخانه ها راه اندازی شوند، برعکس عمل می کنند و با گرفتن سود آنچنانی کارخانه های تولیدی را از رونق و کسب و کار می اندازند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: گرفتن این سودهای نامبارک  همه را گرفتار کرده است وباعث گسست خیلی از خانوادها شده است.

 معظم له بیان داشتند:بانک ها، با نام های مختلف در حال گرفتن رشوه و ربا هستند و از این طریق  باعث تشدید مشکلات در جامعه و تعطیلی  کسب و کار و تولید شدند.

 ایشان افزودند:  گاهی وقتی ها شنیده می شود، بانک از بعضی جملات مراجع تقلید به نفع خود تفسیر می کنند و از این طریق از عملکرد خود دفاع می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha