پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مسئولین باید آن قدر قدرت داشته باشند تا دشمنان جرأت نکنند علیه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی موضعی گیرند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از بسیجیان مراکز علمی و دفاعی کشوری گفتند: مسئولین باید آن قدر قدرت داشته باشند تا دشمنان جرأت نکنند علیه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی موضعی گیرند.

این مرجع  تقلید با بیان اینکه یکی ازموضوعاتی که اسلام برآن تاکید فراوان دارد، عزت جامعه اسلامی است،  افزودند: برای سطح افزایش عزت لازم است، اصولی را رعایت کرد، اصل اول دانش افزایی و آگاهی علمی است و هر  قدر در این عرصه موفق باشیم بر عزت خود اضافه کردیم نمونه آن پیشرفت علمی در عرصه های  هسته ای و مسائل دیگراست.

معظم له بابیان اینکه موضوع دوم داشتن ایمان و تقویت آن است، قرآن هم مومنین را دعوت به ایمان و معرفت در خداشناسی می کند، افزودند: اصل سوم،  عقل است و عقل غیر از علم است عقل همان بصیرت است به همین دلیل ممکن است  انسان عالم باشد ولی بصیرت نداشته باشد و نتواند  حق را از باطل تشخیص دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان اینکه اصل چهارم داشتن  تقوا و تعهد است، بدون تقوا کسی به کمال نمی رسد و نتیجه آن سقوط اخلاقی است، اظهار داشتند: اصل دیگر جهاد و ایثار است؛ تقویت جهاد وفرهنگ شهادت ازمسائل مهم در اسلام است.

این مرجع تقلید با اشاره به شخصیت امام راحل، ابراز داشتند: امام راحل شخیصت انقلابی بود که توانست هیمنه دو ابر قدرت را درهم بشکند و مردم دنیا را نسبت به اهداف استعمارگران بیدار و هوشیار کند.

معظم له با بیان اینکه  امام راحل به کمک فرهنگ جهاد و شهادت برگرفته از آموزهای دینی توانست انقلاب را با حمایت مردم پیروز کند و به جهان صادر کند، عنوان کردند: انبیاء الهی از طریق فرهنگ ایثار و شهادت و تبلیغ توانستند  مردم را جذب دین وبرمشرکان پیروز شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مناطق راهیان نور پیام های خاصی برای جامعه دارد، از جلمه آن پیام ها، زنده نگه داشتن یاد  شهدا 8 سال دفاع مقدس، فدایی شدن  جوانان برای انقلاب و اسلام، لبیک به ندای ولی فقیه و پیروی از رکن رکین انقلاب و بصیرت و آمادگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha