جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد

حوزه/ متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده گروه های تبلیغی و جهادی برای اجرای برنامه های خود باید به مدارس هزینه و اجاره بها پرداخت کنند که این جای تأسف داشته و نباید این گونه مشکلات در مسیر تبلیغ قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به همت اداره کل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه هم اندیشی نمایندگان مجمع طلاب و سرگروه های تبلیغی استان مرکزی در سالن معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام صفر قربان پور، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: در مسیر فعالیت گروه های تبلیغی مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود و بر دوش ما مسئولان و مبلغان وظایف سنگینی است که باید با جدیت تمام و قدرت انجام شود و نباید در این راستا خون شهدا پایمال شود.
حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد با اشاره به برخی از مشکلات گروه های تبلیغی افزود: متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده گروه های تبلیغی و جهادی برای اجرای برنامه های خود باید به مدارس هزینه و اجاره بها پرداخت کنند که این جای تأسف داشته و نباید این گونه مشکلات در مسیر تبلیغ قرار گیرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سرگروه های تبلیغی باید به توانمند سازی و آموزش مبلغان خود بر اساس نیاز های آن منطقه بپردازند و با پرپایی دوره های آموزشی بتوانند گروهی قوی از لحاظ علمی داشته باشند تا به اهداف تبلیغی و فرهنگی خود برسند.
در ادامه حجت الاسلام  یحیی کمال، مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در جامعه کنونی آسیب های اجتماعی رو به افزایش است و این یک نقطه منفی به حساب می آید.
وی هدف از تشکیل این نشست را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری ایجاد یک قرارگاه عظیم تبلیغی دانست و افزود: باید همه نهاد ها و ارگان های مرتبط با امر تبلیغ با هم هماهنگ شوند و یک هدف مشخص را پیگیری کنند تا اثر مطلوب خود را برجای گذارد؛ و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم آمادگی خود را اعلام می کند.
در ادامه این نشست مدیر کل سازمان تبلیغات استان مرکزی با اشاره به معضلات این استان بیان داشت: پنج آسیب شناخته شده اجتماعی در استان مرکزی وجود دارد که باعث شده این استان جزو بالاترین استان های دارای این آسیب ها در کشور باشد.
حجت الاسلام قربان پور تصریح کرد: آسیب های اجتماعی بیداد می کند و برای مقابله با این هجمه باید کار تبلیغی گسترده ای را در دستور کار داشته باشیم؛وی گفت کار به وسیله یک نهاد پیش نمی رود بلکه باید همه نهاد ها تبلیغی و اجرایی با هم همکاری کنند تا کار های بزرگی صورت گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی هم اعلام آمادگی می کند و باید این نشست ها در مراکز استان هم برگزار شود.
در این نشست حجت الاسلام احمدنژاد سرپرست اداره اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: هدف از تشکیل این نشست آگاهی از ظرفیت های موجود در دفتر تبلیغات اسلامی و بررسی آسیب ها و تبیین مشکلات مبلغان در اعزام ها و برگزاری دوره های آموزشی بر اساس نیاز های آن منطقه خواهد بود.
گفتنی است؛ در ادامه این جلسه سرگروه ها و نمایندگان مجمع طلاب به بیان مشکلات، آسیب ها و مسائل استان و گروه خود  از جمله اسکان مبلغان و اعزام مستمر در طول سال و غیره پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha