جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دهه مبارک صحنه نمایش اقتدار قدرت الهی در عصر کنونی بود که یکی از مهمترین عوامل آن رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در دیدار با مدیران مدارس علمیه قزوین ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارکه فجر، اظهارکرد: حضرت امام خمینی (ره) كه با درس های حكومت اسلامی و ولايت فقيه در سال 1348 در زمان تبعيد در نجف اشرف، حكومت جايگزين را برای رژيم ستمشاهی معرفی كردند، با پیروزی انقلاب، تشكيل نظام جمهوری اسلامی ایران را به رفراندوم عمومی گذاشتند و سپس قانون اساسی نیز به آرای عمومی گذارده شد و بدين ترتيب نظامی اسلامی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای عربی همچون لیبی، تونس و مصر از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفتند و علیه ظلم و تغییر رژیم حاکم قیام کردند، ولی نتیجه نداد و علت آن نداشتن رهبری مقتدر و واحد بود کما اینکه نقش رهبری در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: روحانیت نقش بسزایی در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی داشته و بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب هنوز، همراه و پشتیبان نظام هستند.

وی با بیان این که در اوایل انقلاب و در اوج مبارزات، نقش روحانیت در تفکر و روشنگری مردم بسیار قابل اهمیت بود، ادامه داد:  یکی از دلایلی که بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب، مردم هنوز حامی و پشتیبان این نظام هستند، ارتباط نزدیک روحانیون با اقشار مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد خدشه و خلل در نظام، به جنگ نرم و هجمه‌ فرهنگی روی آورده‌اند، گفت: روحانیون در این عرصه رسالتی بزرگی برعهده دارند و باید به عنوان افسران مقابله با جنگ نرم، با افزایش آگاهی و بصیرت در جامعه، نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلاب از حوزه های علمیه و فعالیت در مساجد شروع شد، چرا که جلودار و رهبر این انقلاب تربیت یافته حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تاثیر مدیریت و رهبری امام خمینی(ره) در به صحنه آمدن اقشار مختلف مردم، عنوان کرد: بعد از بصیرت افزایی و آگاهی بخشی که توسط امام(ره) و حوزه های علمیه و روحانیت انجام گرفت، کم کم دیگر اقشار نیز به ندای امام(ره) و روحانیت، لبیک گفتند و به میدان آمدند و در مقابل رژیم طاغوت ایستادند و تا سرانجام انقلاب به پیروزی رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha