جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی آذرشب

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفک: اساتید نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت اخلاقی و معنوی طلاب دارد و نباید از نقش تربیتی عافل شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام علی آذرشب، امروز در نشست شورای معاونان حوزه علمیه استان بوشهر به تقدم تهذیب و تزکیه بر تعلیم در قرآن و راویات معصومین و سخنان بزرگان پرداخت و گفت: این تهذیب و تزکیه در روایات معصومین و سخنان بزرگان موج می زند  و بنا به توصیه های بزرگان، طلبه باید از همان اول جوانی و طلبگی به امر تهذیب و اخلاق زیادی داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر افزود: یکی از عواملی که نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت اخلاقی و معنوی طلاب دارد، اساتید مدرسه هستند؛ آنان به واسطه ارتباط مستمر و فراوانی که با طلاب دارند، تاثیرگذاری زیادی بر روی آنها دارند.

وی از برگزاری کارگاه یک روزه نقش تربیتی اساتید مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: با توجه به اهیمت مسائل تهذیبی و اخلاقی در حوزه های علمیه کارگاهی یک روزه با عنوان بررسی نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه به منظور هم اندیشی و هم افزایی اساتید با یکدیگر در زمینه مسائل تهذیبی و تربیتی برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه تعداد 30 نفر از اساتید مدارس عاستان حضور داشتند و حجت الاسلام سید حسن حسینی، مسؤول اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه عهده دار تدریس در این کارگاه بود؛ همچنین در جریان این کارگاه کتاب شرح حدیث عنوان بصری به اساتید اهدا شد.

حجت الاسلام آذرشب گفت: در این کارگاه اساتید با روش های جدید تربیتی و الگوهای علمی و اخلاقی و تجارب نوین تربیتی آشنا شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به برنامه های این معاونت گفت: آماده سازی پرونده تهذیب جهت اجرا در مدارس علمیه استان، تدوین تقویم تهذیبی و اعزام اساتید مشاوره به مدارس علمیه استان از جمله برنامه های آینده معاونت تهذیب است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha