پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند:حفظ دين و تأسيس انقلاب و ادامه انقلاب در سايه خدمات صادقانه و خالصانه روحانيت بود و هست

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آيت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از مردم، طلاب و اساتید حوزه علمیه آمل که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي شش بهمن آمل به وظايف اصلي طلاب حوزه اشاره كرده و بيان داشتند: امام(رضوان الله عليه) در وصيت‌نامه‌اش آن‌طور از اين شهر اجلال و تكريم مي‌كنند شايسته گراميداشت است.

این مرجع تقلید افزودند: در حماسه ششم بهمن آمل در حقيقت هر يك ربع، يك جوان قرباني شد در ظرف ده ساعت، چهل جوان قرباني شدند تا دروازه شمال را حفظ كنند.

ایشان ادامه دادند: شما از ديار علويان هستيد؛ يك بيان نوراني امام صادق(ع) درباره فرزندان روحاني خود دارد كه فرمود اگر يعقوب(سلام الله عليه) در فراغ يوسف به خدا شكوه مي‌كرد من از فراغ طلبه‌ها به خدا شكوه مي‌كنم، چراکه اين حكومت طاغي نمي‌گذارند من يك مدرسه بسازم و چند حجره داشته باشم و خودم در حجره‌اي كنار شما باشم و براي شما درس بگويم! اين بيان نوراني امام صادق(ع) است. حالا اينها مقدمه است تا روشن شود از مدرسه و حوزه چه چيزي برمي‌آيد، از كسوت روحانيت چه چيزي برمي‌آيد! حفظ دين و تأسيس انقلاب و ادامه انقلاب در سايه خدمات صادقانه و خالصانه روحانيت بود و هست.

معظم له در ادامه خاطرنشان کردند: اما آن نكته‌اي كه بايد ما از اين مدرسه‌ها و از اين جامعه توقع داشته باشيم بيش از اينهاست؛ تمام آرزوي ما اين است كه امام زمانمان را ببينيم، از اين بالاتر اين است كه او ما را ببيند و اين راه باز است.

ایشان ادامه دادند: اين بايد در بين روحانيت باشد نه بيراهه برويم نه راه كسي را ببنديم. آن نور اول را قرآن به همه ما داد كه در خط انقلاب و دين باشيم، در خط قرآ‌ن و ولايت باشيم اين نور صراط مستقيم است ﴿يَجْعَلْ لَكُمْ نُوراً تَمْشُونَ بِهِ﴾ اين نور لازم است اما كافي نيست. این مرجع تقلید تصریح کردند: بايد بكوشيم نور دوم را پيدا كنيم. يك نور ديگري در قرآن معرفي كرده كه ﴿يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ﴾ آن هدف است، طالب شدن، روحاني شدن، عادل شدن اين حداقل انسانيت است. خب وقتي ما به جايي برسيم كه امام زمان(ع) بگويد من مشتاق ديدن فلان كس هستم، اين راه باز است! نه امام بايد باشد نه امامزاده، يك طلبه ساده مي‌‌تواند با اخلاص موحّدانه به اين مقام برسد.

حضرت آیت الله جوادی آملی اذعان داشتند: هرگز يك روحاني بي‌وضو نخواهد بود، هرگز بدون نماز شب نخواهد بود، هرگز حرفي كه رضاي خدا در آن نيست نخواهد گفت، هرگز از هدايت و تبليغ و ارشاد مردم صرف‌نظر نخواهد کرد، مواظب زبان و گفتارمان باشيم و اين نور اول را كه به ما دادند كه خطّ‌مشي را نشان بدهند براي اينكه به مقصد برسيم، بايد نور دوم را هم كسب كنيم ﴿يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ﴾. اين درس و بحث تا پايان عمر ماست از آن به بعد كسي از ما درس نمي‌خواهد، ما علمي مي‌خواهيم كه ما را رها نكند و بعد از مرگ هم با ما باشد. اين براي شما عزيزان آماده است به لطف الهي استعداد داريد، آمادگي داريد، عده زيادي از شما از خاندان معظّم شهدا هستيد از اين سرمايه بايد حداكثر استفاده را كرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha