شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 طلاب  و روحانیون

حوزه/ حجت الاسلام امیری گفت: علومی همچون روانشناسی، علوم اجتماعی، مسایل تبلیغی و راهکار موفقیت در تبلیغ باید در حوزه های علمیه تدریس شود.

حجت الاسلام سید محمد حسن امیری استاد حوزه علمیه شیخ علی خان زنگنه شهر تویسرکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، بیان داشت: متون درسی حوزه های علمیه از نظر محتوای غنی است و تحول در متون بدین معناست که کلاس های درس محتوا محور شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه ریزی دقیق محدوده های درسی، تاکید کرد: البته باید این مساله مورد توجه قرار گیرد که برنامه ریزی محدوده ها طوری باشد که قسمتی از محدوده فراموش نشود.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: یکی از معایب برنامه های درسی، تمام نشدن محدوده های درسی است، بصورتی که بخش هایی از کتب درسی باقی مانده و حتی شاید فراموش شده اند.

وی در ادامه افزود: روش های تدریس موفق باید جایگزین روش های قدیمی شوند تا محتوا سریع تر به ذهن مخاطب و علم آموز انتقال پیدا کند و در این راستا روش هایی همچون استفاده استاد از تابلو و ارایه خلاصه مطالب توسط استاد بی تاثیر نخواهد بود.

حجت الاسلام امیری با اشاره به نیاز روز جامعه به مسایل جدید، ابراز داشت: به غیر از دروس عمومی حوزه باید طلاب به عرصه علوم جدید وارد شوند تا بتوانند در جامعه امروزی پاسخ نیاز ها را بدهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت به روز شدن حوزه های علمیه، ادامه داد: علومی همچون روانشناسی، علوم اجتماعی، مسایل تبلیغی و راهکار موفقیت در تبلیغ باید در حوزه های علمیه تدریس شود.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: حوزه های علمیه باید به مساله پژوهش اهمیت بیشتری بدهند، ظاهراً پژوهش در بعضی مدارس فقط در یک اتاق معاونت پژوهش خلاصه شده است، الذا باید فعالیت های پژوهشی را تقویت کرده و با برنامه ریزی گام به گام، طلاب را به سوی تالیف و تحقیق سوق دهند.

وی در پایان گفت: باید معنویت در فضای مدارس حاکم شود، چرا که علم و تهذیب دو بال پیشرفت طلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha