شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن.

حوزه/ حجت الاسلام امینی از برگزاری مسابقات حفظ قرآن طلاب، همزمان با دهه فجر، در مدرسه علمیه رسول اکرم(س) تکاب آذربایجان غربی خبر داد.

 حجت الاسلام علی امینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در مدرسه علمیه رسول اکرم(س) تکاب، اظهار داشت: برای ایجاد انگیزه و رقابت سالم در بین طلاب، این مسابقات برگزار خواهد شد و حفظ جزء 30 قرآن کریم مورد آزمون قرار می گیرد، هر چند برخی طلاب حتی حافظ هشت جزء قرآن هستند.

 معاون آموزش مدرسه علمیه رسول اکرم(س) تکاب افزود: علاوه بر برنامه حفظ قرآن، آزمون صوت و لحن و اذان نیز همانند سال گذشته در این دوره از مسابقات پیش بینی شده است.

 وی با ابراز تاسف از کمبود و حتی نبود بودجه لازم برای فعالیت های قرآنی، تصریح کرد: هم اکنون تمامی فعالیت های قرآنی توسط حوزه علمیه به صورت خودجوش و بدون تزریق بودجه انجام می شود.

 حجت الاسلام امینی به برگزاری منظم برنامه تفسیر قرآن در مدرسه علمیه رسول اکرم(س) تکاب اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن، مداح قرآنی نیز در این مرکز تربیت می شود.

معاون آموزش مدرسه علمیه رسول اکرم(س) تکاب با تاکید بر اینکه در ترم جدید این مدرسه به کیفیت بخشی و علمیت طلاب توجه ویژه می شود، بیان داشت: بی شک توجه صرف به مسائل کمی نمی تواند سبب پیشرفت حوزه شود،  از سوی دیگر در ترم قبل طلاب این مدرسه در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی در هر پایه، 35 مقاله ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    سلام یکی از برنامه های آموزش وپرورش در سطح کشور برقراری کلاسهای حفظ و قرائت قرآن در مدارس باید باشد به صورت قانون متداوم بایستی به اجرا درمی آمد نه به صورت متفرقه ودر شرایط اتفاقی این اصل به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه کمک بزرگی خواهد کرد به شرطی که منجر به استخدام نتایج به دست آمده از حافظان و قاریان برجسته صورت گیرد