جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سوءاستفاده طالبان از کودکان برای انجام عملیات انتحاری در پاکستان

حوزه/با خنثی شدن یک عملیات تروریستی در یکی از مدارس لاهور در استان پنجاب، هشدارهای امنیتی درباره وقوع حملات تروریستی آتی در پنجاب توسط کودکان آموزش دیده از سوی طالبان قوت گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع حمله تروریستی در یکی از مدارس لاهور، هشدارهای امنیتی درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در سراسر استان پنجاب قوت گرفته است.

گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی همچنین نشان داد که گروه تحریک طالبان با سوء استفاده از بمب‌گذاران انتحاری کودک، قصد هدف قرار دادن یک مدرسه در لاهور و دیگر تاسیسات مهم در استان پنجاب را دارد.

طبق اسناد ارائه شده، این گروه تروریستی تکفیری، پسران کودک و نوجوان را در افغانستان آموزش می‌دهد و از آنان برای انجام عملیات‌های انتحاری در نقاط مختلف پاکستان به ویژه پنجاب استفاده می‌کند.

در همین راستا وزارت کشور پاکستان با صدور نامه‌ای خواستار اقدام پیشگیرانه تمامی آژانس‌های امنیتی و نیروهای پلیس شده است.

در این نامه آمده است: طبق گزارش‌های رسیده تحریک طالبان در افغانستان پسربچه‌های 10-12 ساله را در کنر افغانستان آموزش می‌دهد تا در شهرهای مختلف پاکستان دست به عملیات تروریستی بزنند. یکی از این کودکان که قرار بود در ساختمان یک مدرسه دو طبقه در نزدیکی ابدالی چوک در لاهور دست به عملیات انتحاری بزند، شناسایی شده و عملیات انتحاری خنثی شد.

به تمامی افسران پلیس منطقه و ماموران بخشی دستور داده شده که اقدامات امنیتی به ویژه برای مدارس، دادگاه‌ها، تاسیسات دولتی و منازل قضات و افسران ارشد در ناحیه مربوطه در نظر بگیرند. نیروهای امنیتی همچنین باید عملیات‌های تفتیش و جستجو را برای شناسایی و دستگیری مظنونان شبه‌نظامی در سراسر استان پنجاب آغاز کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha