پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قانعی / کارشناس فضای مجازی

کارشناس فضای مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد گفت: یکی از تدابیر و سیاست های فضای مجازی، توانمند سازی آن و استفاده محدود و مشروط به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، امین قانعی، مسئول دفتر تبلیغی فضای مجازی سازمان سراج یزد، در کارگاه تخصصی رسانه و فضای مجازی، در مدرسه علمیه الزهرا(س) اظهار کرد: تکنولوژی های آموزشی و تکنیک های اقناعی تبلیغ، از جمله تکنیک های رسانه ها برای تأثیرگذاری غیر مستقیم بر مخاطب است.

 وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز، فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان است، افزود: منظور از قتلگاه، اشغال منطقه عظیمی از فضای مجازی توسط دشمن که به مبارزه با اعتقادات جوانان ما می‌پردازد و این رسالت سنگین ما را در مبارزه با دشمن، مشخص می‌سازد.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: پذیرش تهدید فضای مجازی اجتناب ناپذیر است و تنها راه پیشگیری از آسیب آن «مراقبت» کاربران برای عدم عضویت در کانال های بی محتوا  و ممانعت از دسترسی دیگران به مطالب خصوصی به شمار می رود.

قانعی با یادآوری کلام آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد فضای مجازی گفت: ایشان از فضای مجازی به عنوان فضای حقیقی یاد می کند یعنی اگر در فضای حقیقی زندگی، خوب عمل کردیم، در فضای مجازی نیز خروجی خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سفارش آیت الله جوادی آملی خطاب به روحانیونی که توفیق تبلیغ ندارند؛ ورود به فضای مجازی و تبلیغ فرهنگ اسلامی است.

مسئول دفتر تبلیغی فضای مجازی سراج، رسانه را دارای چالش هایی دانست و توصیه کرد: اگر در مواجهه با چالش های رسانه ای زاویه دید ما واقع بینانه باشد به صورت کلی با تشخیص فرصت و تهدیدها، نسبت به حال و آینده برنامه ریزی می کنیم.

قانعی اضافه کرد: یکی از تدابیر و سیاست های فضای مجازی، توانمند سازی فضای مجازی و استفاده محدود و مشروط به شمار می آید.

وی با اشاره به سرعت انتقال اطلاعات در فضای مجازی، اذعان کرد: سرعت انتقال اطلاعات، خوب است ولی باید دید که این اطلاعات از لحاظ صدق و کذب چگونه به دست کاربر می رسد و بنابراین، نسبت به این اطلاعات، نباید قضاوت عجولانه ای داشت.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha