جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آموزش زبان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امروز با توجه به اینکه مرزها برداشته شده و دنیا به صورت یک دهکده جهانی در آمده، تسلط بر زبان های زنده یکی از ابزارهای مهم ارتباطی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اقدامات تحولی در حوزه های شهرستان های استان، اظهار داشت: به طور کلی اقداماتی در این رابطه صورت گرفته اما آن طور که باید کافی نبوده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: بی شک حوزه نیازمند تحولات عظیم و جدی است و در این زمینه چشم اندازی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه تدوین شده که براساس آن، تحولات بنیادی در حوزه های استان ها نیز انجام می گیرد.

وی با اشاره به لزوم تربیت طلاب و مبلغان زباندان تصریح کرد: امروز یکی از ضروریات حوزه برای ایجاد تحول و ارتباط با دنیا، مسئله آموزش زبان است و با توجه به اینکه هم اکنون دیوارها و مرزها برداشته شده و دنیا به صورت یک دهکده جهانی درآمده، تسلط بر زبان های زنده دنیا یکی از ابزارهای مهم ارتباطی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه فراگیری زبان عربی در حوزه های علمیه در مرتبه نخست ضرورت است، افزود: پس از آن، آموختن زبان های رسمی دنیا مانند انگلیسی نیز لازم است .

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: در تعدادی از مدارس علمیه استان، زبان عربی تدریس می شود و امید است در آینده ای نه چندان دور تمامی حوزه های علمیه کشور به زبان های بین المللی مسلط شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، آموزش زبان ابلاغ شده است، به طور جدی به این مسئله توجه و اهتمام می گردد تا در همه مدارس فراگیر شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha