پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دهه فجر

حوزه/ رژیم طاغوت اجازه رونق گرفتن و توسعه حوزه های علمیه را نمی داد، ولی با پیروزی انقلاب و به تدریج در طول این سالیان شاهد رونق حوزه های علمیه هستیم و طلاب در رشته های تخصصی زیادی مشغول به تحصیل می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام مجید بنی عامریان، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر صبح امروز در جمع طلاب این مدرسه اظهار داشت: انقلاب اسلامی دارای آثار و برکات زیادی از جهات مختلف است، مهمترین و در راس آن جایگزینی نظام و قوانین الهی به جای رژیم طاغوتی و شاهنشاهی می باشد.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب، تحول و توسعه عظیمی در حوزه های علمیه رخ داد، افزود: حوزه های علمیه در قبل از انقلاب محدودیت داشتند و اکثر شهرستان ها حوزه ع نداشتند و در مرکز استان معمولا حوزه علمیه کوچکی با ظرفیت پذیرش پایین بود.

حجت الاسلام بنی عامریان ادامه داد: رژیم طاغوت اجازه رونق گرفتن و توسعه حوزه های علمیه را نمی داد، ولی با پیروزی انقلاب و به تدریج در طول این سالیان شاهد رونق حوزه های علمیه هستیم و طلاب در رشته های تخصصی زیادی مشغول به تحصیل می باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر عنوان کرد: پیش از انقلاب در بیشتر شهرستان ها حوزه علمیه وجود نداشت، امام  هم اکنون شاهد تاسیس حوزه های علمیه فعال و پویا هستیم که افراد مستعد و با انگیزه را جذب حوزه می کنند و از خروجی های آنها در ترویج و تبلیغ معارف دینی در سطح مدارس شهرها،  هیئت ها، روستاها و ... استفاده می شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha