پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید آیت الله دستغیب

جمعی از بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب(س) به منظور آشنایی با شهدای محراب انقلاب اسلامی در نشستی با شخصیت و آثار شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب(ره) آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در یزد، جمعی از بانوان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد در نشست حلقه شجره طیبه صالحین گرد هم آمدند تا با شخصیت یکی از شهدای محراب و حوزوی انقلاب اسلامی شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب(ره) آشنا شوند.

براساس این گزارش، نسرین دهقانی از کارشناسان مذهبی این مدرسه علمیه با مقدمه ای از زندگی این عالم ربّانی اظهار کرد: شهید آیت الله دستغیب شخصیت بزرگواری که می تواند برای همه ما الگویی نمونه باشد و به فرموده شهید مطهری(ره)، بزرگ بودن خیلی مطرح نیست، بزرگوار بودن مهم است و بزرگوار بودن یعنی آن‌ قدر روح خود را رشد بدهی که به بزرگواری برسد.

وی با اشاره به اهمیت استاد خوب داشتن در همه عرصه‌های زندگی ادامه داد: شهید دستغیب(ره) در نجف الگوی خود را آیت الله میرزا علی قاضی انتخاب می‌کند و به آن درجه از رشد معنوی می‌رسد که همه اعمالشان را تنها برای رضایت حق تعالی انجام می‌هد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به شرح مبارزات و سختی های زندانی شدن شهید آیت الله دستغیب گفت: این شهید والا مقام در زندان هم به هدایتگری جامعه ادامه داد  و معتقد بود اگر زندانی شدن هم برای خدا باشد، توفیق است.

دهقانی با اشاره به شاخصه‌های بارز شهید آیت الله دستغیب اذعان کرد: ولایت مداری، روحیه انقلابی‌گری، روحیه پژوهش محوری و مردمداری از ویژگی‌های بارز اخلاقی این شهید بزرگوار بود.

وی برخی از آثار منتشر شده شهید دستغیب را شامل بهشت جاودانه، صلاة الخاشعین، قلب سلیم، گناهان کبیره، توحید، معاد، استعاذه، داستان های شگفت انگیز و....برشمرد.

این کارشناس مذهبی در ادامه برخی مطالب زیبای کتاب داستان های شگفت انگیز شهید آیت الله دستغیب را بیان کرد.

 

*پنج شهید محراب انقلاب اسلامی بر اساس تاریخ شهادت

این گزارش تصریح می کند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شهدای بی شماری تقدیم اسلام و انقلاب شده اند که از این میان پنج شهید شاخص که  از علمای برتر حوزه بودند به شهدای محراب ملقّب شدند که بر اساس تاریخ شهادت، شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب را می توان سومین شهید محراب انقلاب اسلامی نامگذاری کرد.

برپایه این گزارش، پنج شهید محراب انقلاب اسلامی که از ائمه جمعه صدر انقلاب اسلامی هستند از نظر تاریخ شهادت به ترتیب شهید آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبایی اولین امام جمعه تبریز(تاریخ شهادت :10آبان58 مصادف با عید قربان پس از نماز مغرب و عشاء)؛ شهید آیت الله سید اسدالله مدنی تبریزی دومین امام جمعه تبریز(تاریخ شهادت:20شهریور60پس ازاقامه نماز ظهر جمعه)؛ شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب امام جمعه شیراز(تاریخ شهادت: 20 آذر 60در حال رفتن به نماز جمعه)؛ شهید آیت الله محمد صدوقی امام جمعه یزد(تاریخ شهادت: 11تیر61 پس از اتمام نماز جمعه) و شهید آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه(تاریخ شهادت:23مهر 61 در نماز جمعه و سپس خاکسپاری در اصفهان) به شمار می روند که طی سالیان گذشته بدون در نظر گرفتن تاریخ شهادت، هر رسانه

هر یک از شهدا را از یک تا پنجمین شهید محراب لقب داده اند که برگزاری کنگره واحد شهدای ائمه جمعه و محراب برای آشنایی بیشتر با جایگاه نماز جمعه و ترس دشمنان از این جایگاه ضروری به نظر می رسد.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha