پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه گفت: حوزه های علمیه به عنوان یکی از شاخص ترین نهادهای فرهنگی کشور، باید طلایه دار مطالعه در کشور و از پیشگامان ترقی این امر مطلوب باشند.

حجت الاسلام و المسلمین برهان قلعه بالایی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه در خصوص ضرورت ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه در بین حوزویان و طلاب، اظهار داشت: بی شک یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه یافتگی یک کشور، مربوط به بحث مطالعه سرانه یک کشور و یا به عبارت دیگر اُنس مردم با کتاب و کتابخوانی می باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: یکی از مهمترین توصیه های مقام معظم رهبری و شاید از مهمترین دغدغه های فکری معظم له، پایین بودن سرانه مطالعه در کشور می باشد.

وی افزود: طبق آمار متولیان فرهنگی کشور، سرانه مطالعاتی مردم ایران در وضع مطلوبی نمی باشد و باید جهت تقویت این امر راهکارهای سریع و علمی ارائه شود تا از این وضعیت سریعتر راه نجاتی حاصل شود.

حجت الاسلام قلعه بالایی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان شاخص ترین نهاد فرهنگی که هم اعتلا و غنای بسیار زیاد نوشتاری دارد و هم توان بسیار بالایی در تاثیرگذاری بر فرهنگ فکری ملت را دارا می باشد، باید طلایه دار مطالعه در کشور و از پیشگامان ترقی این امر مطلوب و مطبوع باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: بی گمان با رشد سرانه مطالعاتی طلاب و نقش تاثیرگذار آن بر اجتماع حتما سرانه مطالعه مردم در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: علاوه بر اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید ترویج شود و مردم موانست بیشتری با کتاب و کتابخوانی داشته باشند، حوزه به عنوان یک مرجعیت علمی، هم باید کتابهای خوب و با غنای بالا جهت مطالعه را در اختیار مردم قرار داده و یا اینکه آنها را به مردم معرفی کند.

حجت الاسلام قلعه بالایی گفت: علاوه بر حوزه های علمیه، از متولیان فرهنگی کشور و نهادهای تاثیرگذار دیگر نیز انتظار می‌رود، جهت تعالی فرهنگ کتابخوانی، اقدامات عاجل و لازمی را در دستور کار قرار دهند، زیرا تا فرهنگ کتابخوانی به وضعیت مطلوب نرسد انتظار جهش علمی و رشد فکری، انتظاری غیرقابل قبول می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha