جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 406987
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
تحول در حوزه

حوزه/ حجت الاسلامحسن زاده، حوزه انقلابی را تحول گرا خواند و گفت: حوزه های علمیه باید تابع ولایت فقیه بوده و علاوه بر آن، با استنباط دینی روحیه انقلابی را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به ویژگی های حوزه علمیه انقلابی تحول گرا، اظهار داشت: بی شک از ویژگی های شاخص حوزه علمیه تحول گرا، داشتن بصیرت به دور از افراط و تفریط است.

به گفته این مدرس حوزوی، حوزه های علمیه باید تابع ولایت فقیه بوده و علاوه بر آن، با استنباط دینی روحیه انقلابی را در جامعه ترویج دهند.

وی با اشاره به راهکارهای تحول در حوزه افزود: در این رابطه اصل تحول یک مسئله مبارکی بوده و باید حوزه ها ابتدا در عرصه متون درسی متحول شوند، اما این مسئله تاکنون کمرنگ بوده است.

مدرس حوزه علمیه اردبیل بیان داشت: بی تردید تحول باید با حفظ اصول انجام شود و از سوی دیگر باید ضمن انجام آن با ضروریات زمانی و مکانی، به آفات و حواشی تحول نیز توجه شود.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به ضرورت تربیت طلاب و مبلغان زبان دان، گفت: در این باره متأسفانه کم کاری هایی صورت گرفته، در حالی که باید افراد مستعد شناسایی شده و در وهله نخست انگیزه این کار به آنان داده شود، علاوه بر آن باید زمینه های لازم برای حرفه ای آموختن زبان فراهم شود و در این زمینه، اگر سرمایه گذاری بر روی زبان عربی شود، خروجی آن بسیار بیشتر است.

وی با تأکید بر بکارگیری زباندانان پس از آموزش، تصریح کرد: برای مثال آنان باید به کشورهای عربی عزیمت کرده و زبان محاوره آنجا را نیز فراگیرند چون بازدهی آن بیشتر است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به الزامات حضور روحانیت در فضای بین الملل افزود: در این ارتباط باید حذف روابط و جایگزینی ضوابط حاکم باشد، از سوی دیگر طلابی که اعزام می شوند باید از علم کافی برخوردار بوده تا بتوانند به شبهات دینی پاسخ مناسب دهند. همچنین تقوای آنان به اندازه ای باشد که در کشورهایی که موازین اسلامی رعایت نمی شود، اعتقاد محکم خود را حفظ کنند.

وی با تاکید بر بهره گیری از فضلای جوان در امر تبلیغ، تصریح کرد: با وجود اینکه فضلای پیشکسوت تجربه بیشتری دارند، اما جوانان از خلاقیت، مردمداری و انرژی بیشتری برخوردار هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha