پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی

حوزه/ رئیس مرکز حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، بر لزوم توسعه و ترویج روح فضایل اخلاقی از طریق رسانه دینی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در درس خارج فقه رسانه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از تکنیک های مهم تاثیرگذاری تبلیغ پیام، تکرار پیام با روش های مختلف است و به همین خاطر عنصر تذکر در ادبیات تبلیغی اسلام کاربرد فراوان دارد.

وی افزود: یکی از وظایف مهم رسانه دینی آن است که همچون یک طبیب روح عمل کند؛ در واقع این طبیب روح همیشه به دنبال یافتن راهی برای درمان بیماری ها است.

استادحوزه بیان کرد: یک رسانه باید برای افرادی که در یک جامعه از بیماری رنج می برند برنامه مناسب داشته باشد و به دنبال درمان بیماری آنها باشد؛ در واقع باید در مقابل آسیب هایی که در جامعه می بیند بایستد و با آنها مقابله کند.

وی گفت: از جمله آسیب هایی که رسانه های دینی باید با آن مقابله کنند، مسایلی چون تجمل گرایی، دروغ و فحشا و مادی گرایی و مسایل غیر شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی بیان کرد: اگر چنین کارکردی برای یک رسانه دینی مفروض باشیم، باید راه های مختلف درمان مشکلات جامعه را هم رصد کرده و تشیخص دهد و هم با تحقیق و پژوهش بهترین راه درمان را از منابع ناب دینی پیدا کرده و برای آن موارد تجویز کند.

وی گفت:  کار رسانه دینی همچون قوه قضائیه نیست؛ در واقع یک رسانه به دنبال مجرمان نیست، بلکه آثار سوء اجتماعی را چون بیماری می داند که باید از بدن جامعه پاک شود؛ در واقع در این رسانه کسی مجازات نمی شود.

این استاد حوزه بیان کرد: یکی از اهداف رسانه دینی، هدفی کلی است که حرکت در مسیر انبیا و اولیای الهی و حاکمیت دینی است؛ رسانه دینی به دنبال احیای اخلاقی و دینی است و به همین خاطر باید در مسیر دین حرکت کند.

وی گفت: از جمله وظایف دیگر یک رسانه دینی، توجه به اصول و روح اخلاق دینی در جامعه است؛ در واقع یک رسانه دینی باید روح اخلاق دینی را ترویج کند؛ مسایلی چون اسراف و تجمل گرایی و مفاسد اخلاقی از جمله مسایلی است که باید در رسانه دینی علیه آنها کار کرد و مسایلی چون اقتصاد مقاومتی، قناعت، راستی و درستی و پرهیز از بداخلاقی های سیاسی و فرهنگی و... از جمله مسایلی است که باید توسط رسانه دینی تبلیغ شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha