شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدرضا خوشخو-معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با تکفیری ها

حوزه/ معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از برگزاری همایش «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر»، ۱۴ بهمن ماه در خراسان جنوبی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در سال 91 دبیرخانه کنگره مقابله با خطر جریان‌های تکفیری زیر نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با نظارت علمی آیت الله العظمی سبحانی کار خود را در قم شروع کرد.

وی با بیان این که در سال 93 اولین کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری برگزار شد، تصریح کرد: این کنگره به جهت این که دو تن از مراجع عظام تقلید در آن نقش داشتند، دارای اهمیت بسزایی در طول تاریخ شیعه است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به این که در کنگره سال 93 بالغ بر 320 مهمان خارجی از 82 کشور شرکت کردند، خاطرنشان کرد:80 مهمان داخلی نیز در این همایش حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو ادامه داد: بعد از برگزاری موفقیت آمیز کنگره مقابله با خطر جریان‌های تکفیری سال 93 در قم، با توجه به نیاز جهان اسلام، دبیرخانه دائمی آن راه اندازی شد و نشست های داخلی نیز در این زمینه در استان های مختلف کشور برگزار شد.

 وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با عنوان «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر»، 14 بهمن ماه در بیرجند برگزار می‌شود، افزود: در این همایش، حجج اسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، رئیس دبیرخانه کنگره، عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند و تنی چند از علمای اهل سنت در خصوص موضوع این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه جهانی کنگره مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری  اضافه کرد: در حاشیه این همایش، کارگاه‌های آموزشی برای طلاب شیعه و سنی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خوشخو با اشاره به این که پیش از این، همایش‌های مشابه در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی و گلستان شهرستان گنبد کاووس برگزار شده است، افزود: دبیرخانه کنگره در راستای برگزاری همایش‌هایی در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده و انتظار می رود، در همگرایی علمای جهان اسلام در مقابله با جریان تکفیر بسیار تاثیرگزار باشد.

وی به برگزاری نشست های در خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: در راستای سیاست های دبیرخانه، نشست هایی در خارج از کشور برگزار می شود و در حال حاضر کشورهای هندوستان، پاکستان و اندونزی نیز برای سال جاری و اوایل سال آینده در دستور کار قرار دارد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در خصوص اهداف برگزاری همایش ها و نشست های داخلی و بین المللی، ابراز داشت: اجماع علما در مقابله با جریان های تکفیری و خشونت، تنویر افکار عمومی، مقابله با اسلام هراسی، و ... از مهمترین اهداف می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha