چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
غدیر

حوزه/ حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه تولید محتوای تبیین کننده غدیر به صورت جذاب و متناسب با نیاز روز مهمترین هدف مؤسسه فرهنگی غدیرستان است گفت: دومین دوره تربیت مبلغ غدیر، ویژه ایام فاطمیه به زودی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی، مسئول مؤسسه فرهنگی غدیرستان در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به فعالیت های این مجموعه فرهنگی گفت: چند سالی است که این مجموعه، در زمینه مسئله غدیر و با هدف تربیت نیروی متخصص در حوزه های تالیف، تدریس و تبیین غدیر متمرکز شده است.

وی افزود: موسسه غدیرستان پس از هدف گذاری و جذب نیرو به تولید محتوای جذاب و مورد نیاز جامعه پرداخت و با ارائه این محتوا به مبلغین و اساتید، به این هدف می اندیشد که طلاب بتوانند رسالت خود را به سرانجام برسانند.

حجت الاسلام شریفی در تبیین سیر فعالیت های غدیرستان اظهار کرد: در ابتدای کار، فقط بر موضوع غدیر متمرکز شدیم و تبلیغ این واقعه عظیم در دستور کار قرار گرفت، اما در ادامه مسئله تبیین غدیر در مناسبت‌های سال مثل ایام فاطمیه، نیمه شعبان و ماه رمضان پیگیری شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در زمینه غدیر گفت: این موسسه با تولید محتوای مربوط به هر مناسبت، پیام غدیر خم را متناسب با آن مناسبت بازگو می‌کند؛ همچنین برای طلاب دوره های مقدماتی غدیر شناسی برگزار می شود تا در سفرهای تبلیغی، مسئله مهم غدیر را برای مردم تبیین کنند.

مسئول مؤسسه فرهنگی غدیرستان با اشاره به ایام فاطمیه گفت: برای تبلیغ پیام غدیر، به کمک برخی از اساتید، کتابی با عنوان «از غدیر تا فاطمیه» و با هدف تبیین پل‌های ارتباطی و اعتقادی میان غدیر و فاطمیه تالیف شد؛ نکته جالب این است که مسئله تولی و تبری در هر دو موضوع مشترک است.

وی با بیان اینکه فاطمیه ریشه در غدیر دارد، ابراز کرد: تشریح این مسئله مهم، از بروز شبهات گوناگون جلوگیری می‌کند؛ چراکه اگر غدیر به درستی تبیین نشود، سکوت امیرالمومنین علی (ع) و راهنمایی‌هایی که ایشان  در دوران خلافت خلفا به آنها می کردند، ممکن است برخی را دچار تردید کند، اما مجاهدت‌های حضرت زهرا(س) در مقابل فتنه‌ها، سبب روشنگری و رفع تردیدها است.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: موضوع بیعت 120 هزار نفری مردم با پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) و بیعت شکنی برخی از افراد در سقیفه که با سکوت حکیمانه امیرالمومنین(ع) همراه بود، این شبهه را ایجاد می‌کند که سقیفه بر امامت مسلط شد، اما حقیقت این است که امام (ع) به دلیل نبود یاران وفادار و ضرورت حفظ وحدت مجبور به سکوت شدند، از سوی دیگر حضرت زهرا(س) وظیفه‌ای مبنی بر سکوت نداشتند و در این روز قیام و با قرائت خطبه، از امام خود دفاع کردند.

وی با بیان این نکته که این مسائل ظرافت های خاصی دارد و بسیاری از طلاب از این موضوعات بی‌اطلاع هستند، عنوان کرد: این مباحث باید با ظرافت خاص و به دور از تفرقه افکنی، از طرف طلاب برای جامعه تبیین شود تا با اطلاع از علل قیام و هشدارهای حضرت زهرا(س)، این واقعه در اذهان به فراموشی سپرده نشود، چنانکه اگر این اقدامات نبود امروز پیام غدیر به ما نمی‌رسید و شبهه افکنی دشمنان نتیجه می داد.

مسئول مؤسسه فرهنگی غدیرستان با اشاره به یکی دیگر از اقدامات موسسه غدیرستان گفت: با توجه به اینکه امروز تولید محتوای جذاب و به روز کاهش یافته است، تولید محتوای تبیین کننده غدیر به صورت جذاب و متناسب با نیاز روز از اقدامات موسسه است.

حجت الاسلام شریفی در تشریح دوره غدیرشناسی در فاطمیه اظهار کرد: روزهای پنج‌شنبه 7 و 14 بهمن کلاس‌های این دوره برگزار شد.

وی با اشاره به دیگر جلسات این موسسه افزود: دوره ویژه غدیر در مهدویت به صورت 2 جلسه، قبل از نیمه شعبان و دوره غدیر و رمضان در ایام ماه مبارک تشکیل می‌شود و کسانی که در این سه دوره شرکت کنند، گواهی دومین دوره غدیر و مناسبت‌ها را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان با بیان این نکته که همه طلاب می توانند در دوره‌ها شرکت کنند، گفت: طلاب در هر سطح حوزوی، می‌توانند با ورود به سامانه غدیرستان و یا با مراجعه حضوری به موسسه، در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha