سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علمی پژوهشی

حوزه/ با توجه به اهمیت نشریات علمی در دنیای کنونی و در کشور، تولید نشریات علمی پژوهشی در مدارس علیمه خواهران یک امر ضروری است.

مرتضی کرامتی، رئیس اداره مجامع و همایش های پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، بیان کرد: نشست توجیهی آشنایی با روند تولید نشریات علمی – پژوهشی، با حضور معاونین پژوهش مدارس علمیه خواهران مازندران و با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران در مدرسه الزهرا(س) ساری برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی، با توجه به اهمیت نشریات علمی - پژوهشی در دنیای کنونی و در کشور، بررسی گردید که تا کنون چه کارهائی در این زمینه و در حوزه برادران و خواهران صورت گرفته و وضعیت کنونی ما چگونه است؛ همچنین چه انتظاراتی در خصوص تهیه مجلات علمی - پژوهشی از حوزه های علمیه خواهران وجود دارد.

این فعال پژوهشی تصریح کرد: مسئولین پژوهشی حوزه خواهران باید با فرآیند ساختاری و تولیدی نشریات علمی، اهداف، چگونگی و علل نشر آن آگاهی پیدا نمایند تا ضمن آشنایی با قالب‌ها، ارکان و اقسام و... مجلات، در تهیه و تولید آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در این دوره آموزشی سعی گردید دغدغه مندی معاونین پژوهشی نسبت به تولید نشریات علمی – پژوهشی، افزایش یابد تا بتوانند در طلاب انگیزه  بیشتری در این امر ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: در این دوره، مسئولین پژوهشی مدارس، با انواع مجلات علمی (علمی-اطلاع رسانی، علمی-ترویجی، علمی-تخصصی و علمی-پژوهشی)، ارکان مجلات (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و مدیر اجرائی)، نحوه اخذ مجوز از ارشاد و...، و همین طور، فرآیند نشر، آشنا شدند.

کرامتی اعلام کرد: یکی از مسئولیت های معاونت پژوهشی حوزه های علمیه، برگزاری جشنواره های پژوهشی در مدارس علمیه است که شامل جشنواره علامه حلی، بانوی کرامت و رشد است؛ البته جشنواره علامه حلی را با مشارکت حوزه برادران برگزار می نمائیم و در حال حاضر نهمین دوره آن، روزهای پایانی اش را طی می کند؛ جشنواره کرامت و رشد نیز، مختص حوزه خواهران است و تمام سیاست‌گذاری و برنامه های‌ش، با مرکز مدیریت حوزه خواهران است.

گنجاندن فعالیت های پژوهشی برای اولین بار در جشنواره کرامت

رئیس اداره مجامع و همایش های پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: پانزدهمین جشنواره کرامت در آستانه فراخوانی است که سال‌های گذشته تنها شامل آثار پژوهشی بوده و امسال برای اولین بار فعالیت‌های پژوهشی همانند کرسی های آزاد اندیشی، نشست‌ها و همایش‌ها، تولید ساخت و نرم افزارهای پژوهشی و ... در این جشنواره گنجانده شده است.

 وی گفت: جشنواره رشد هم به دو صورت میدانی و کتابخانه ای برگزار می گردد که ششمین دوره را برگزار خواهیم کرد و زمان‌بندی آن تا تاریخ اول آبان سال آینده می‌باشد.

کرامتی در پایان خاطر نشان کرد: جهت ایجاد انگیزه برای فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران، برای طلابی که در جشنواره‌های ما، رتبه کسب کنند و یا این که آثار پروهشی آنان به صورت کتاب و... چاپ گردد، امتیازاتی در امتحان ورودی سطح 3 و 4 لحاظ خواهیم کرد.

313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha