جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  مرادبیگی- ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه ایلام با تاکید بر این که دین می تواند در همه زمینه های جامعه اظهار نظر کند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بر اساس حکومت ولایت فقیه توانست دمکراسی دینی را به دنیا عرضه نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان ایلام، با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب، گفت: بنا بر گفته معمار کبیر انقلاب اسلامی، دهه فجر انقلاب نور بود و جامعه بشری را به طرف دین داری سوق داد و توانست دین در جریان حکومت داری را به دنیا معرفی کرد.

وی با بیان این که دین داری همراه با سیاست و باورهای دینی، مسلماً تاثیر خود را در دنیا خواهد گذاشت، افزود: امام راحل توانست با این سبک، انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کند و بر همگان ثابت کردند سیاستی را که مبتنی بر معارف دینی، عقل و اجماع برگرفته از معارف ناب اهل بیت (ع) باشد، منجر به پیروزی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه ایلام با تاکید بر این که دین می تواند در همه زمینه های و زوایای جامعه اظهار نظر کند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بر اساس حکومت ولایت فقیه، دمکراسی دینی را به دنیا عرضه نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی یادآور شد: جمهوری اسلامی از منظر جمهوری بودن نگاه به دمکراسی و عمل به آن و از نگاه اسلامی، همراه بودن با دین و مسائل دین را در بر دارد.

برپایه این گزارش، در این جلسه معاونین حوزه علمیه استان ایلام نیز گزارشی از برنامه ها و فعالیت های معاونت مربوطه را ارائه دادند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha