جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نگارخانه رضوان

حوزه/ همزمان با ایام‌الله دهه فجر و بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه «سیاه مشق» با همکاری مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و انجمن خوشنویسان مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، استادعلی اشرف صندوق ­آبادی در آیین گشایش این نمایشگاه تخصصی که اساتید برجسته حوزه خوشنویسی در آن حضور داشتند، گفت: انجمن خوشنویسان ایران در راستای نشست­ های تخصصی که دارد، سعی می­کند که به مجموعه قالب‌های مختلف خوشنویسی به صورت تخصصی و آکادمیک نگاه کند و با این موضوع به جوان‌ها و خوشنویسان انرژی مضاعف بدهد و یک حمایت معنوی و مادی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه نستعلیق برای اولین بار بحث تخصصی سیاه مشق را مدنظر قرار دادیم، اظهار کرد: سیاه مشق می­تواند مظهر کمال خوشنویسی باشد و همچنین ارتباط ما را با هنر امروز برقرار کند.

استاد صندوق آبادی سیاه مشق را مجموعه‌ای از فرم‌های گرافیکی عنوان کرد و افزود: سیاه مشق مجموعه‌ای از عناصر هنرهای بصری است  که با هم یک ارتباط بسیار ریتمیک ایجاد می­کند و این ارتباط می­تواند یک پل ارتباطی خوب با فضای مدرن و امروزی باشد.

وی تصریح کرد: ما باید سنت را پاس بداریم و به عنوان گنجینه ای از مواریث و تاریخ و تمدن حفظ کنیم، اما متناسب با فضای روز باید حرکت کنیم. من فکر می­کنم سیاه مشق می‌تواند جوابگوی نیازهای روز باشد.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه تخصصی «سیاه مشق» ایران، با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و انجمن خوشنویسان مشهد در تاریخ 9 بهمن ماه در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد و تا 21 بهمن ماه ادامه دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha