چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام امیرحسین فرجی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی ازمهم ترین عوامل پیروزی، استمرار و سربلندی ایران اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درکاشان، حجت الاسلام امیرحسین فرجی، معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل با تبریک ایام الله دهه فجر به تبیین آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار وشهادت یکی از مهم ترین عوامل پیروزی، استمرار و سربلندی ایران اسلامی بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، به تأثیرگذاری تفکیک دروس اخلاق در تقویت بنیه های اعتقادی  و دینی سطوح  پایه های مختلف طلاب اشاره کرد و افزود: با تفکیک دروس اخلاق در سطوح پایه های مختلف از تکرار مطالب اخلاقی در پایه های بالاتر جلوگیری شده و انگیزه های طلاب را نسبت به حضور در درس اخلاق تقویت می کند.

وی به تقویت بنیه های اعتقادی و دینی طلاب ازدیدگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن تاکیدات فراوانی نسبت به موضوعات اعتقادی، توکل به خدا و توحید انسانها شده است .

حجت الاسلام فرجی افزود: طلاب مدارس علمیه باید زمینه های اعتقادی و دینی خود را قوی تر کنند تا در این گونه مباحث دچارتزلزل نشوند تا بتوانند هدایت گر انسان های دیگر باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان در ادامه به آسیب شناسی سبک زندگی طلاب اشاره، خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) که فرمود شیطان برای گمراه کردن انسان‌ها از طرق مختلف ورود می کند، ولی نسبت به 5 گروه نمی تواند ورود پیدا کند.

وی افزود:‌ توکل کنندگان واقعی به خداوند، صبور بودن در برابر مصیبت ها، غصه روزی را نخوردن و تسبیح خدا گفتن در شبانه روز، می تواند مانع ورود شیطان در گمراه کردن انسان باشد.

حجت الاسلام فرجی در پایان با استفاده از روایات و احادیث اخلاقی از زندگی علما و بزرگان و پاسخ به سوالات متعدد، طلاب را به تلاش در درس، مطالعه  و امتحان توصیه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha