سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عشق های خیابانی

حوزه/ کارشناس مسائل تربیتی گفت: امروزه دوستی ها و عشق های مجازی و خیابانی موجب انحراف جوانان شده که نه تنها پایدار نیست، بلکه اغلب اوقات خانمان برانداز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دومین اردوی جهادی مبلغان مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، با حضور بیش از 100 نفر از دانش آموزان دبیرستان شهید محمود اژدر افشار شهر طرقبه، در سالن همایش آستانه مقدس امام زادگان یاسر و ناصر برگزار شد.

احکام ضروری اسلام، تکلیف فرد نسبت به دستورات الهی و مشخصات مراجع تقلید، راه های به دست آوردن فتوا، هدف از بعثت پیامبران، عفاف و حجاب، نماز، ارتباط دوستی و مسائل عقیدتی، از موضوعات قابل بحث با دانش آموزان بود. همچنین نحوه گرفتن وضو، قرائت صحیح نماز، تیمم، غسل و چگونگی انتخاب مرجع به صورت عملی از تک تک دانش آموزان مورد سؤال قرار گرفت.

خانم سیدی، کارشناس مسائل تربیتی در اولین جلسه از دومین دوره اردوی جهادی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد در آستانه متبرکه امام زادگان یاسر و ناصر از توابع شهر طرقبه، به موضوع ارتباط و دوستی پرداخت و گفت: تنها رابطه دوستی ماندگار و حقیقی دوستی با خدا می باشد که به طور یک طرفه هم امکان پذیر است.

کارشناس مسائل تربیتی با تشبیه اینکه دوستی با خداوند همانند رابطه دوستی و عشق مادر نسبت به فرزند می باشد که هرچه بنده خطا و جفا کند خداوند عطا و وفا می کند، اظهار داشت: خداوند در سبک زندگی اسلامی، با توجه به مصلحت بنده خود، برای هر مسئله ای حکم و حکمتی را در نظر گرفته است که اگر بنده رعایت آن را بکند به یقین از صراط مستقیم خارج نخواهد شد.

سیدی خاطر نشان کرد: امروزه دوستی ها و عشق های مجازی و خیابانی موجب انحراف جوانان شده که نه تنها پایدار نیست، بلکه اغلب اوقات خانمان برانداز است.

اعزام مبلغان جهادی

مسئول اعزام مبلغ مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد نیز از اعزام مبلغات در قالب اردوی تبلیغی جهادی به روستای ماریان در چهار روز خبر داد.

خانم برجی با اعلام این خبر گفت: پیرو درخواست مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان مبنی بر اعزام مبلغین در قالب اردوهای جهادی به مدت سه روز تا یک هفته، مبلغین و اساتید این مدرسه از یکشنبه 3 الی 6 بهمن در روستای ماریان به فعالیت تبلیغی فرهنگی پرداختند.

وی با بیان این نکته که مبلغین در کانون فرهنگی مسجد الزهرا(س) این روستا مستقر شده و حلقه های معرفت ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را برگزار کردند، ادامه داد: اساتید حوزه و طلاب با حضور جهادی خود، ضمن ارائه محتوای علمی و آموزه های ناب از معارف دینی، سخنرانی های مختلف با موضوعات اقتصاد مقاومتی، جمعیت، بصیرت و...، مشاوره فردی، پاسخگویی به احکام شرعی، آموزش قرآن، تقدیر از خانواده شهدا، طرح خانه به خانه و.... را در دستور کار خود قرار دادند.

مسئول اعزام مبلغ مدرسه علمیه حضرت زینب(س) از همراهی پزشک عمومی جهت ویزیت رایگان مخاطبین نیز خبر داد و افزود: این طرح به منظور ارتقاء سلامت و آگاهی بخشی به مردم در زمینه بهداشتی و درمانی اجرا شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha