جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: باید حضور روحانیون مستقر در روستاها بیشتر شود، چرا که کمبود روحانی در اکثر روستاها مشاهده می شود و این موضوع نیازمند یک برنامه ی جامع از طرف حوزه می باشد.

حجت الاسلام مهرداد گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان پیرامون حضور روحانیون در سطح جامعه و ارتباط بیشتر با مردم برای نشر و تبلیغ دین، بیان داشت: باید حضور روحانیون مستقر در روستاها بیشتر شود، چرا که کمبود روحانی در اکثر روستاها مشاهده می شود و این موضوع نیازمند یک برنامه ی جامع از طرف حوزه می باشد. 

وی در ادامه با اشاره به مشغله ذهنی طلبه های جوان در امور اقتصادی و امرار معاش، این امر را از دغدغه های مسئولین مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: باید انگیزه تحصیل در بین طلاب جوان مضاعف شود تا با شور و اشتیاق بیشتر به تحصیل بپردازند.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد:  با توجه به بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی که فرموده نباید یک نهال به جامعه داده شود، بلکه یک درخت به ثمر نشسته به جامعه تحویل دهیم، باید پشتوانه لازم برای به ثمر نشستن این نهال که جوانی و بهترین سرمایه خود را در این راه قرار داده را در حوزه ایجاد کنیم تا مبادا استعداد های این جوانان پر استعداد به سمت و سوی انزوا و اتلاف برود.

 حجت الاسلام گودرزی در ادامه افزود: می توان با برنامه ریزی منسجم درسی و تغییر در بعضی دروس و راه اندازی هیئت های علمی حوزوی مانند هیئت های علمی دانشگاهی، حوزه ها را متحول ساخت. 

وی در پایان با اشاره به کارگیری حوزویان در آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای ارتقای سطح آموزش دینی در جامعه، گفت: این موضوع به طور جدی پیگیری نشده است و هم اکنون تدریس در دانشگاه ها با داشتن مدارک دانشگاهی به مراتب راحت تر از تدریس با مدارک حوزوی می باشد و با وجود معادل سازی سطوح حوزوی با مدارک دانشگاهی به طور عملی شاهد بحث جذب روحانیون نیستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha