چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تلاش رسانه‌های غربی در مسلمان جلوه دادن عامل کشتار مسجد کبک

حوزه/ رسانه‌ها و شبکه‌های خبری غربی تلاش کردند تا عامل کشتار مسجد کبک را یک مسلمان جلوه دهند و قوانین تصویب شده در منع ورود مسلمانان به آمریکا را توجیه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از theintercept، درحالی که شب گذشته حمله تروریستی به مسجد کبک 6 کشته و 8 زخمی برجای گذاشت، بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های خبری غربی در تلاشی مذبوهانه سعی کردند عامل این جنایت را مسلمان جلوه دهند.

مطبولات ناسیونالیستی جناح راست انگلستان فورا این کشتار را به مسلمانان نسبت دادند. فاکس نیوز مدعی شد که به گفته یکی از شاهدین عاملان جنایت فریاد الله اکبر سر داده‌اند و یا اینکه مظنونین دستگیر شده توسط پلیس تابعیت مراکشی داشته‌اند.

کار به جایی رسید که شان اسپایسر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از این حمله تروریستی برای توجیه کردن تصمیم ترامپ در ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا استفاده کرد. این درحالی است که محمد بالخدیر با تابعیت مراکشی یکی از نمازگزارانی حاضر در مرکز اسلامی بوده است، وی نه تنها هیچ نقشی در تیراندازی نداشته، بلکه به عنوان شاهد با پلیس همکاری داشته و در پی این جنایت پلیس و نیروهای امدادگر را مطلع ساخته است. مظنون واقعی این جنایت الکساندر بیسونت یک کانادایی فرانسویی سفید پوست و یک ملی‌گرایی مخالف مهاجران و پناهندگان بوده است.

وی پیش از این نیز فعالیت‌های زیادی علیه پناهندگان داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha