پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری کلاس های آشنایی اولیه با اسلام در اکلاهاما

حوزه/ جامعه اسلامی تالسا در ایالت اوکلاهاما، به هدف آشناسازی مردم با دین اسلام و دوری جستن از خشونت، هر ماه یک دوره آموزشی چهار جلسه‌ای آشنایی اولیه با اسلام برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از newson6، جامعه اسلامی شهر تالسا در ایالت اوکلاهامای آمریکا، به منظور آشناسازی غیرمسلمانان این شهر با دین اسلام، شب‌های چهارشنبه یک دوره درسی فشرده «اکتشاف اسلامی» یا «آشنایی اولیه با اسلام» را به صورت رایگان برگزار می‌کند. این دوره آموزشی هر یک ماه یک بار تشکیل می‌شود.
جلسه نخست این کلاس‌ها درباره هویت مسلمانان و باورهای آنان است. جلسه دوم سنت‌ها، مراسم مذهبی و سبک زندگی مسلمانان را پوشش می‌دهد. جلسه سوم به نقش زنان در اسلام پرداخته و جلسه چهارم نیز موضوعاتی چون سیاست، حقوق بشر، تاریخ، معاهدات و جنگ‌ها را شامل می‌شود.
هدف از برگزاری این کلاس‌های اسلام‌شناسی ابتدایی، آشناسازی مردم با دین اسلام، فعال ماندن در جامعه و دوری جستن از خشونت عنوان شده است. به گفته مسئولین جامعه اسلامی تالسا، این مرکز هر روزه پیام‌هایی تلفنی زیادی از طرف مردم دریافت می‌کند که پرسش‌های بی‌شماری درباره دین اسلام دارند.

شریل صدیقی مدرس کلاس‌های اسلامی می‌گوید: مردم در اخبار رسانه‌ها چیزهای بسیار بدی درباره مسلمانان می‌شنوند اما بقیه داستان به گوشش‌شان نمی‌رسد.
وی درباره هدف تشکیل کلاس‌های اسلام‌شناسی می‌گوید: قصد ما اسلام‌ آوردن مردم نیست بلکه می‌خواهیم به سئوالات و کنجکاوی‌های آن‌ها در این خصوص پاسخ دهیم. می‌خواهیم به نگرانی‌های آن‌ها رجوع کرده و ترس‌هایشان را برطرف کنیم. در پایان به دنبال راهی برای همکاری متقابل هستیم. 
صدیقی افزود: ما توانسته‌ایم در این مدت رابطه فوق العاده‌ای با عده زیادی از مردم ایجاد کنیم. در هر جلسه از کلاس‌ها بیش از 30 نفر شرکت کرده و اکنون تعداد شرکت‌کنندگان فرای تصور ما هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha