جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان گفت: مبلغان باید با توجه به توانمندی های علمی و همچنین سطح بندی تبلیغی کودکان، نوجوانان و جوانان به جوامع هدف اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خرم آباد، خانم سمیه عزیزی، شامگاه چهارشنبه، در نشست فصلی معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان لرستان، با اشاره به اینکه معاونان فرهنگی مدارس علمیه باید بصورت ماهانه گزارشی از عملکرد خود را به معاونت فرهنگی حوزه خواهران استان ارائه دهند افزود:در مدارس علمیه برگزاری جلسات با موسس،مدیر ،کادر و اساتید مدارس دو بار در ماه ضروری است تا در جهت تقویت نقاط مثبت و رفع نواقص مدارس چاره اندیشی شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات اخلاق عمومی در مدارس نیز باید با محوریت مسائل اخلاقی و روز جامعه باشد، بیان داشت:در این کلاس ها باید مدیران و معاونان فرهنگی تلاش کنند از اساتید برجسته اخلاق برای تدریس استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه معاونان فرهنگی مدارس باید گزارش همکاریهای خود را با بسیج طلاب و حلقات صالحین بصورت مدون ارائه دهند، خاطر نشان کرد:طلاب با توجه به توانمندی های خاص خود به مناطق تبلیغی اعزام شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه معاونان فرهنگی مدارس باید طلاب و مبلغان را با توجه به توانمندی های علمی و همچنین سطح بندی تبلیغی کودکان، نوجوانان و جوانان به جوامع هدف اعزام نمایند، یادآور شد: در خصوص اعزام به آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی باید ویژگی ها و توانمندی های مبلغان لحاظ شود.

عزیزی ادامه داد: نشریات فرهنگی مدارس نیز باید به صورت الکترونیکی باشد و فایل این نشریات برای ارزیابی به مدیریت حوزه خواهران استان ارسال شود.

وی برنامه های امور عام المنفعه را از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی حوزه خواهران برشمرد و گفت: در این خصوص مدیران و معاونان فرهتگی مدارس باید از محل تامین کمکهای خیران نسبت به کمک به طلاب نیازمند ، همتی ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی با توجه به تقسیم بودجه فرهنگی مدارس را برای طلاب ضروری دانست و افزود: برای ارتقاء فرهنگ بهداشتی در بین طلاب معاونان فرهنگی مدارس باید با دعوت از پزشکان متخصص برای مشاوره به خواهران طلبه استفاده کنند.

برپایه این گزارش، در این نشست معاونان فرهنگی مدارس علمیه استان لرستان نیز گزارشی از فعالیت ها، برنامه ها و مسائل و مدارس مربوطه را ارائه دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha