پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آئین افتتاح طرح استاد راهنما / آیت الله جواد مروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: طرح هدایت تحصیلی بحث علمی تربیتی است و کسی می خواهد از استاد و موقعیت خود استفاده ببرد، باید مباحث تربیتی اخلاقی را در کنار امور تحصیلی جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله جواد مروی در مراسم افتتاحیه طرح «استاد راهنما »، که دوشنبه شب در ساختمان مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه در قم برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهارداشت: باید بدانیم در تمامی عرصه ها که  مشغول انجام آن هستیم در محضر حضرت ولی عصر (عج) قرار داریم، پس باید به نحو مطلوب وظیفه خود را انجام دهیم تا مورد مقبول حضرت ولی عصر(عج) واقع شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه افزود: از دیر باز و از زمان ائمه معصومین(ع) از غیبت صغری تا غیبت کبری گرفته، حوزه های علمیه دارای توفیقات بسیاری بوده و لذا وقتی سیره بزرگان را مطالعه می کنیم، خصوصیاتی منحصر به فردی در کنار علم آموزی دارندکه به آن هدایت تحصیلی گفته می شود.

وی با اشاره به ملزومات هدایت تحصیلی ابراز داشت: هدایت تحصیلی؛ یعنی علاوه بر علم آموزی دارای رو حیه اخلاقی و تربیتی و ... باشیم؛ چرا که هر استعدادی  از این نکته ها برخورد دار بوده به توفیقات بالایی رسیده است و چه استعداد های که به علت نبود هدایت های تحصیلی ضایع شده است.

عضو جامعه مدرسین گفت: ارتباط طلاب با اساتید درگذشته به صورت مستقیم موثر تر بود؛ لذا با توجه به وضعیت کنونی این امر شرایط جدید را می طلبد که طلاب همان ارتباط را داشته باشند، بنابراین این طرح در جهت هدایت تحصیلی طلاب آغاز می شود.

آیت الله مروی گفت: اگر همت عالی بود، جایی خواهیم رسید، تنها استعداد ما را به جایی خواهد رساند، بلکه هرتوفیقی مدیون  همت بالا است و بزرگان از امتیازات بزرگ حوزه های علمیه را علو همت می شمردند.

استاد حوزه گفت: تجربه نشان داده، اگر فردی قصد استفاده از استاد و استعداد خود را داشته باشد باید به جهات اخلاقی نیز توجه کند؛ در دیدار شورای عالی حوزه های علمیه با مراجع توصیه تمامی آنها توجه جدی به مباحث اخلاقی است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: طرح هدایت تحصیلی بحث علمی تربیتی است و کسی که می خواهد از استاد و موقعیت خود استفاده ببرد، باید  مباحث تربیتی اخلاقی را در کنار امور تحصیلی جدی بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha